کد مطلب: ۴۴۱۹۰۷

معاون بازار فرابورس مطرح کرد:

اعلام زمان عرضه اولیه آریا / برنامه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در فرابورس

اعلام زمان عرضه اولیه آریا / برنامه عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در فرابورس

معاون بازار فرابورس با اشاره به عرضه اولیه شرکت آریا ساسول در هفته آینده گفت: هدف در سال ۱۳۹۹ این است که در هر فصل به صورت متوسط حداقل شش تا هفت عرضه صورت گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افسانه اروجی معاون بازار فرابورس، با تاکید بر اینکه پذیرش شرکت‌ها در فرابورس، رویه خاصی را طی می کند، اظهار کرد: شرکت‌ها برای پذیرش و عرضه در فرابورس باید از هیات پذیرش گذر کرده و آمادگی کامل برای درج داشته باشند. اما به طور کلی تلاش بر این است که طی برنامه ای اواخر هر هفته عرضه اولیه‌های مداومی را در فرابورس داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته ممکن است این فرایند در برخی برهه های زمانی با وقفه مواجه شود. برای مثال در تیرماه حتما باید صورت های مالی حسابرسی شده شرکت ها ارائه شده باشد. همچنین هر شش ماه شرکت ها باید صورتهای مالی حسابرسی شده خود را ارائه دهند که با توجه به این صورتهای مالی به هیات پذیرش بروند و ممکن است برای دریافت این گزارش ها توقف کوتاهی رخ دهد، اما در بازار تلاش می شود بر اساس پذیرش های گذشته و درج های انجام شده، عرضه اولیه صورت گیرد و بعد از گذر از هیات پذیرش در اولین فرصت سهام شرکتها را عرضه کنیم.

کدام شرکت‌ها آماده عرضه هستند؟

معاون بازار فرابورس با بیان اینکه هدف در سال ۱۳۹۹ این است که در هر فصل به صورت متوسط حداقل شش تا هفت عرضه صورت گیرد، اظهار کرد: اینکه سهام چه شرکتهایی در فرابورس عرضه خواهد شد مشخص نیست. یک تا دو شرکت وجود دارند که اگر درج شوند، آماده عرضه خواهند بود.

اروجی از عرضه اولیه شرکت آریا ساسول در هفته آینده خبر داد و افزود: همچنین یک شرکت SME که جزو شرکتهای کوچک و متوسط محسوب می‌شود، آماده عرضه است. لاستیک یزد نیز از مرحله پذیرش گذر کرده است و منتظر درج آن هستیم. هم‌زمان کارهای ارزش گذاری و اقدامات لازم برای عرضه اولیه را هم پیش می‌بریم اما این موضوع منوط به این است که شرکتها شرایط هیات پذیرش را کامل کنند و درج شوند.

بر اساس این گزارش، پرونده بازار سرمایه در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد در این سال ۲۴ عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار و فرابورس در بازه زمانی ۹ اردیبهشت تا ۲۱ اسفند انجام شده که ۱۱ عرضه اولیه در بورس و ۱۳ عرضه اولیه در فرابورس بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    تو رو خدا این قدر با رانت جلو امید.یه روز عرضه اولیه به ما میدن.سی روز کله گنده ها ازش میخرن و گنده تر میشن.بابا زیاد سخت نیست.روزهای اول بعد از عرضه اولیه تا یک ماه هر کس حق داشته باشه دو یا سه برابر روز عرضه سهم بخره.کله گنده برا این مقدار سهم وقت نمی ذاره بجاش مردم حال میکنن.هر شرکتی هم قانون‌قبول نکنه خوب نیاد بورس.بابا بعد یک‌ماه اونا بیان.

  • سعید

    چرا حجم مبنا عرضه اولیه را بر نمیدارید آخه عرضه اولیه که معامله نمیشه چطور میتونه حجم مبنا پر کنه تا متعادل شدن سهمی که عرضه اولیه است حجم مبنا غیر معقول است .

  • حمید

    با سلام و ادب. ضمن تشکر توجه سرکار خانم اروجی را به موارد ذیل جلب می کنم.
    عمده کارگزاری ها خصوصا کارگزاری فارابی نسبت به درخواست خرید عرضه اولیه سهامداران بی توجه و خرید نمی کنند. و سهامداران ندایشان به هیچ جا نمی رسد. لطفا اگر سازمان بورس در این تخلف کارگزاری ها سهیم نیست، ضمن ابلاغ بخشنامه به کارگزاری ها و تذکر، سامانه را طراحی تا موارد اینچنینی در آن درج و سهامدار خرد به حق خود بهمراه جریمه کارگزاری برسد.
    البته دیگر از نقش نظارتی ناظر و بازرسی بورس دیگر ناامید شدیم.

  • حمید

    لطفا نظرات را منتشر کنید. نکند شما هم با کارگزاری ها هم دست هستید؟

  • ناشناس

    جا عرضه اولیه برید قانونی که از 25ام اجرا میشود لغو کنید آخه چه قانونی می خواهید اجرا کنید به ضر سهم دار خرد است

  • ناشناس

    سلام قانون هایی که گذاشته شده خیلی خوب است فقط در مورد حجم مبنا که دو برابر میشه خوب نیست هی قیمت پایانی در جا میزنه

  • ناشناس

    سلام خانم اروجی پس این پدیده کی میخواد تو بورس بازبشه خواهشن یه خبری بدین ممنون

  • فرهاد

    با سلام تخلفاتی که کارگزاری پارسیان انجام میدهد به هر مرجعی مراجعه مینمایید پاسخگو نمیباشند در صورتی که سازمان بورس در طی قرداد منعقده بین کارگزارو شخص باید بعنوان حل اختلاف عمل نماید قبلا” سامانه شکایات را راه اندازی نموده که در حال حاضر جمع اوری نموده

  • بهروز

    با سلام : در موعد مقرر جهت درخواست عرضه اولیه در سامانه اینترنتی کارگزاری پارسیان جهت سهام صبا ارسال و در سامانه ثبت و منتظر اقدام اعلام ولی بدلیل تعلل و کوتاهی بعد از 2 روز ابطال صادر مینمایند ایا این سهمیه را به شخص مورد نظر خود واگذار مینمایند یا؟

  • Sina

    عالی هستی افسانه