کد مطلب: ۵۱۴۴۷۰

هامون

عرضه اولیه دو شرکت در فرابورس تا پایان امسال

عرضه اولیه دو شرکت در فرابورس تا پایان امسال

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت: اکنون سه شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند اما براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیر هامونی، مدیر عامل شرکت فرابورس به آخرین وضعیت حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: تاکنون آمار حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس و فرابورس به ۴۱ شرکت رسیده است که در چند سال گذشته تا کنون پذیرش و عرضه اولیه آنها انجام شده است.

وی اظهار کرد: ارزش بازار این شرکت‌ها اکنون در بازار حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، این رقم در شرایطی که بازار در مدار صعودی پرشتاب قرار گرفته بود به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

هامونی خاطرنشان کرد: شاخصی به نام شاخص نوآوری در فرابورس در حال طراحی است که این شاخص از شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس حمایت خواهد کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت فرابورس ایران، این شاخص کمک می‌کند تا قیمت و بازدهی نهایی شرکت‌های دانش بنیان حاضر در بورس و فرابورس تاثیرگذار بر شاخص بورس باشند.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ درخواست حضور در بورس را داده‌اند اما هنوز عرضه اولیه آنها انجام نشده است، گفت: اکنون در حال طی کردن تشریفات لازم برای ورود به بازار هستند که هر یک از آنها در مراحل مختلفی برای حضور در بورس قرار دارند.

هامونی اظهار کرد: ورود شرکت‌های دانش بنیان به فرابورس مانند سهام سرخابی ها نیازمند تکمیل مدارک و مستندات است، به محض تکمیل مدارک درخواست شده، روند ورود آنها به بورس انجام و نهایی خواهد شد.

عرضه اولیه دو شرکت در فرابورس تا پایان امسال

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران در ادامه به عرضه اولیه سهام شرکت های غیردانش بنیانی در فرابورس اشاره کرد کرد و گفت: تاکنون چند شرکت که جزو شرکت های دانش بنیان محسوب نمی‌شوند درخواست خود برای عرضه در فرابورس را ارائه کرده اند که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار اکنون بهترین زمان برای ورود این شرکت‌ها به فرابورس و انجام عرضه اولیه آنها است.

وی اظهار کرد: تاکنون سه شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند اما براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس خواهیم بود.

در دنیا و ایران، تامین مالی به دو روش تامین مالی سرمایه‌ای و تامین مالی از طریق اوراق بدهی و تسهیلات بانکی انجام می شود که در ایران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فعالان زیست بوم نوآوری کشور هر دو روش مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به وجود روش‌های مختلف تامین مالی پیش بینی شده برای شرکت‌‎های دانش بنیان اما بارها به مدیران این شرکت‌ها پیشنهاد شده است تا از روش‌های نوین مالی مانند ابزارهای مالی پیش بینی شده در فرابورس و صندوق‌های پژوهش و فناوری استفاده کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عرضه اولیه تو سرتون بزنه همین گند کاری که عرضه کردید درست کنید بعد دوباره زر بزنید

  • ناشناس

    لطفا بفرمایید این سهام بپیوند مال چه ارگانی هست.العان بیست درصد زیر قیمت عرضه اولیه اش هست و حقوقی اش حمایت نمیکنه تقصیر ما چیه که پولمون هدر رفت!!

    • ناشناس

      دوست عزیز عرضه اولیه را به 50 درصد رسیده باید رد کنی. اینها از اصول خرید و فروش هست. بعدش هم بستگی به شاخص دارد که ان هم بالا بیاید اینها بالا می ایند حالا که پایینه اونها هم پایینند. شما باید افراد معرفی کنید که بیایند و شاخص را با ورود پول ببرند

  • ناشناس

    آفرین دولت

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    این چه خبریه؟ توی متنش همون عنوانشو تکرار کردید!!

  • ناشناس

    هنوز ملت چسبیدن به این بورس فکستنی بیت کوین ۵۰ رد کرد ملت موندن که کی صف فروش سهمشون میریزه ذوق کنن

  • ناشناس

    با سلام خدمت همه عزیزان خانواده ای احتیاج به کمک فوری شما دارن دو فرزند ۳ساله و ۵ساله شون دچار سو تغذیه شدن و بدن شون از کمبود ویتامین و آهن ضعیف شده خواهشا اگر شده حتی ۵هزار تومن کمک شون کنید ۵۸۵۹۸۳۱۰۹۶۴۷۵۹۳۳ شماره حساب مادرشون برای کمک های شما عزیزان

  • ناشناس

    عرضه او لیه های قبلی چه گلی به سرمون زدند که اینا بکنند مردم دیگه اعتمادشونو نسبت به دولت از دست دادن به این زودیام بر نمی گرده

  • ناشناس

    عرضه اولیه هایی که قبلا عرضه کردین چه گلی به سرمون زدند که این یکی ها بزنن ، همچین با آب و تاب هم میگن عرضه اولیه تا پایان سال داریم که انگار قبلی ها زیر قیمت عرضه دارن معامله نمیشن و صد در صد سود دادند ، بپیوند و وکبهمن و وسپهر و کلی از عرضه های اولیه قبلی دارن زیر قیمت عرضه معامله میشن ، نخواستیم عاغا عرضه هاتون برا خودتون و حقوقی هاتون ، اینهنه این ملت رو شرمنده نکنین ، رو نیست که سنگ پاست

  • ناشناس

    وای بر اون روزی که مردم دوباره برن برای تقاضای عرضه اولیه ب عرضه اولیه های قبلی نگاه کنید بعد سراغ اون یکی عرضه ها برین نمونشون پالایش یکم برید نگاه کنید