کد مطلب: ۴۲۱۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات عرضه اولیه جدید بورس / «فروی» ۲ هفته دیگر عرضه می‌شود / بررسی صورت‌ مالی این شرکت

جزئیات عرضه اولیه جدید بورس / «فروی» 2 هفته دیگر عرضه می‌شود / بررسی صورت‌ مالی این شرکت

پس از مدت‌ها انتظار سهام‌داران و فعالان بازار سرمایه، دیروز، افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس ایران در خبری اعلام کرد که تا دو هفته آینده، نماد «فروی» جهت عرضه اولیه، معارفه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از مدت‌ها انتظار سهام‌داران و فعالان بازار سرمایه ، روز شنبه هفته جاری، افسانه اروجی، معاون بازار فرابورس ایران در خبری اعلام کرد که تا دو هفته آینده، نماد «فروی» جهت عرضه اولیه، معارفه خواهد شد.

اما فروی یا شرکت ذوب روی اصفهان که با سرمایه ثبت شده 60 میلیارد تومانی در صف عرضه قرار دارد، تا چه میزان ارزنده است؟

درآمدها

این شرکت در شش ماه نخست سال جاری توانسته که از محل درآمدهای عملیاتی، 72 میلیارد و 633 میلیون تومان درآمد داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تنها 1.7 درصد افزایش یافته است.

همچنین بهای تمام شده برای کسب این میزان درآمد عملیاتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24.6 درصد رشد داشته که نشان می‌دهد افزایش هزینه‌های تولید برای این شرکت، همپا با رشد درآمدها نبوده است. در همین راستا سود عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افتی 25 درصدی، 31 میلیارد و 135 میلیون تومان به 23 میلیارد و 392 میلیون تومان کاهش یافته است.

سودآوری

سود ناخالص فروی در دوره شش ماهه ابتدایی سال جاری، 24 میلیارد و 234 میلیون تومان بوده که در مقایسه با شهریور سال 97 افتی 25 درصدی را تجربه کرده است.

سود خالص این شرکت در شش ماه نخست سال با افتی 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 27 میلیارد و 453 میلیون تومان در پایان شهریور 97، به 21 میلیارد و 292 میلیون تومان در انتهای ششمین ماه سال جاری رسیده است.

در نتیجه، سود خالص هر سهم برای شش ماهه ابتدایی امسال 35 تومان بوده که نسبت به شش ماهه سال گذشته، 22 درصد کاهش داشته است.

سود انباشته این شرکت در پایان شش ماه نخست سال گذشته، رقمی بالغ بر 107 میلیارد و 617 میلیون تومان بود که با افتی 44 درصدی، به 59 میلیارد و 910 میلیون تومان در پایان شهریور ماه سال جاری رسیده است.

تسهیلات

شرکت ذوب روی اصفهان که در طول 12 ماه سال گذشته، 268 میلیون و 900 هزار تومان بابت دریافت تسهیلات هزینه کرده بود، در شش ماه نخست امسال برای این مساله 746 میلیون تومان هزینه کرد.

در همین راستا، تسھیلات دریافت شده در سال جاری، به صورت ٧٠ درصد فروش اقساطی و ٣٠ درصد عقد سلف از بانک توسعه صادرات اخذ شده بود که در مهر ماه سال جاری تسویه شد. همچنین این شرکت قصد دارد که تسھیلاتی را به مبلغ ١۵٠ میلیارد ریال از بانک توسعه صادرات دریافت کند.

دارایی‌ها

فروی در شش ماه نخست سال جاری، 57 میلیارد و 953 میلیون تومان دارایی ثابت مشهود را ثبت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 64 درصدی داشته است.

شرکت ذوب روی اصفهان در نیمه نخست سال رقم 97 میلیارد و 77 میلیون تومان را برای موجودی مواد و کالای خود ثبت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی 63 درصدی را نشان می‌دهد.

موجودی نقد

موجودی نقد فروی در انتهای شهریور ماه سال جاری با افتی 80 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 45 میلیارد و 902 میلیون تومان در شهریور 97، به 9 میلیارد و 147 میلیون تومان در پایان شش ماهه نخست سال جاری رسیده است.

بدهی‌ها

مجموع بدهی‌های این شرکت در پایان شهریور ماه سال جاری به رقم 81 میلیارد و 466 میلیون تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی 181 درصدی داشته است.

برنامه‌ها

همچنین این شرکت برنامه ساخت دو واحد ھوی مدیا جھت تامین مواد اولیه تولید شمش روی را در برنامه‌های خود دارد که در سال ١٣٩٩ راه اندازی خواھد شد.

طبق گزارش مدیران شرکت، شرکت ذوب روی اصفهان قصد دارد که با توجه به دستورالعمل حاکمیت شرکتی، 21 میلیون و 264 هزار و 578 سهم شرکت باما را عرضه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی نظری

    با این وضعیت سودی نداره.

  • علیرضا

    با توجه به کارنامه نه چندان خوب فروی، بازدهی سهامش چطور خواهد بود، کسی پیش بینی داره؟

  • تالار بورس

    درود دوستان بورسی تا جایی که امکان داره از سهم های خود خارج نشوید و تحت تاثیر جو متشنج قرارنگیرید این روند هر لحظه ممکنه بالعکس بشه پس لطفا با هیجان از سهم خارج نشید صبور باشید

  • مهدی

    سهم زیاد جالبی نیست .یه سری ها نمیدونن همینطور خواهند خرید .به درد همون عرضه اولیه میخوره که یه سود کوچولو بگیری ازش

  • یاسین

    فقط بازار رو خراب میکنه، شما که میدونید وضعیت شرکت بدتر شده چرا اجازه میدین به فرابورس بیاد و پول ملت روبخوره؟ شرکتی باید به بورس بیاد که قابلیت بازدهی داشته باشه نه اینطور

  • امیرحسین

    بنظرمن فقط همون اولش خوبه بعد فقط ضرر میده

  • علی

    به نظر من این گزارش ها را دست کاری کردن بعد که عرضه شد همه چیز برعکس میشه چون شرکت باما از لحاظ درامد همیشه همه را غافلگیر کرده