کد مطلب: ۳۸۸۳۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه‌اولیه پر حاشیه «نوری» چه ویژگی‌هایی دارد؟

عرضه‌اولیه پر حاشیه «نوری» چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت پتروشیمی نوری در صنعت محصولات شیمیایی فعالیت می‌کند. این شرکت تا پایان سال گذشته، بیش از دو هزار میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده، همچنین سود انباشته این شرکت در پایان سال گذشته به 3.4 هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال گذشته 65 درصد رشد داشته است. همچنین سود خالص هر سهام این شرکت در پایان سال گذشته 705 تومان بوده که در مقایسه با سال 1396 معادل 38 درصد رشد داشته است.

بازار سهام فردا پذیرای عرضه‌اولیه دیگری است.

هفتمین عرضه‌اولیه سال ۱۳۹۸،شرکت پتروشیمی نوری با نماد « نوری » است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پتروشیمی نوری به عنوان چهارمین و همچنین بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی در ایران از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده که در حال حاضر از جمله مجتمع‌های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) قرار دارد.

این مجتمع در حاشیه شمالی خلیج فارس به فاصله 280 کیلومتری از مرکز استان بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بندر عسلویه واقع شده است.

شرکت پتروشیمی نوری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های محصولات آروماتیکی در جهان با ظرفیت اسمی 4/5 میلیون تن در سال به صورت رسمی در تیرماه 1386 افتتاح شده و تاکنون درحال فعالیت و تولید است.

فعالیت شرکت پتروشیمی نوری

موضوع فعالیت شرکت پتروشیمی نوری سرمايه‌گذاری در احداث، راه اندازی، بهره‌برداری کارخانجات صنعتی، توسعه، نوسازی، تعميرات و نگه‌داشت، تحقيقات، آزمايشات، پژوهش، بسته‌بندی و غیره است.

محصولات آروماتیک شرکت پتروشیمی نوری که شامل بنزن، پارازایلین و ارتوزایلین بوده و جزو محصولات اصلی و نهایی این مجتمع طبقه‌بندی می‌شود، عموما در صنایع پایین دستی مورد مصرف قرار می‌گیرند، که می‌توان به تولید در سموم دفع آفات، صنایع رنگ‌سازی، رزین‌ها، بطری‌های یکبار مصرف، تهیه نایلون، ترکیبات دارویی، تهیه اتیل بنزن و فنل، مواد شوینده و تولید پلیاسترها، الیاف مصنوعی و حلال‌های صنعتی اشاره نمود.
همچنین محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهمترین خوراک‌های واحدهای الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمیایی و سوخت است.

سهام‌دار اصلی شرکت پتروشیمی نوری ، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده که 76.5 درصد سهام شرکت را در اختیار دارد.

999

ترکیب سهام‌داران شرکت پتروشیمی نوری

عرضه اولیه « نوری » در بورس

شرکت پتروشیمی نوری با سرمایه 300 میلیارد تومان در بخش محصولات شیمیایی در بازار دوم بورس با نماد « نوری » پذیرش شده و آماده عرضه اولیه 10 درصد از سرمایه‌اش معادل سه میلیارد سهم در 22 تیر ماه سال جاری به روش بوک بیلدینگ است.

این شرکت آخرین اطلاعات و عملکرد مالی را بر روی کدال منتشر کرده است.

photo 2019 07 08 19 32 36

آخرین وضعیت « نوری »

بر اساس صورت‌های مالی منتهی به پایان سال 1397، شرکت پتروشیمی نوری دارای 10.2 هزار میلیارد تومان دارایی و 6.4 هزار میلیارد تومان بدهی است.

این شرکت تا پایان سال گذشته، حدود 2.1 هزار میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده، همچنین سود انباشته این شرکت در پایان این دوره به بیش از 3.4 هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال 1396 معادل 65 درصد رشد داشته است.

326 1

همچنین سود خالص هر سهام این شرکت در پایان سال 1397 معادل 705 تومان بوده که در مقایسه با سال قبل 38 درصد رشد داشته است.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد 1000 سهم در دامنه قیمتی 3125 تومان تا 2950 تومان خواهد بود، به این ترتیب حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز سه میلیون و 139 هزار تومان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ذذ

    امروز که خیلی ها میگفتن ما نیمیخواستیم بخریم و خود کارگزاری ها خریدند، انشاالله فردا بفروشند ما یه 4-5هزارتا دیگه جمع کنیم