کد مطلب: ۳۴۶۸۸۶

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران مطرح کرد

عرضه اولیه ۳۰ شرکت بورسی در امسال

عرضه اولیه 30 شرکت بورسی در امسال

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین نشست خبری خود عنوان کرد: بازار سرمایه گزینه مناسبی برای جذب نقدینگی 1680 هزار میلیارد تومانی کشور به حساب می‌آید. تاکنون 30 شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده‌اند که ارزش بازار این 30 شرکت بیش از 15 هزار میلیارد تومان است.

در نخستین نشست خبری علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، عملکرد 10 ماهه بازار سهام مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، صحرایی علاوه بر ارائه گزارش 10 ماهه عملکرد بورس به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، با بیان آمار معاملات عنوان کرد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در 10 ماه ابتدایی سال جاری از 96 هزار و 290 واحد به 163 هزار واحد رسیده که نشان از رشد 70 درصدی این شاخص دارد.

او گفت: تاکنون 30 شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده‌اند که امروز شاهد عرضه یک شرکت دیگر در این مکان خواهیم بود، ارزش بازار این 30 شرکت بیش از 15 هزار میلیارد توملن است.

وی ادامه داد: در سال 1397 بیش از 177 هزار کد جدید معاملاتی در بورس تهران ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 62 درصدی داشته است.

صحرایی با اشاره به اقدامات بین‌المللی و امضای تفاهمنامه با شانگ‌های گفت: بورس تهران دارای 12 تفاهمنامه بین‌المللی با بورس‌های جهان بوده و در حال حاضر نیز ایجاد تفاهمنامه با شانگ‌های در حال انجام شدن است.

مدیرعامل بورس گفت: منابع نقدی فراوانی در کشور وجود دارد که بازار سرمایه گزینه مناسبی برای جذب نقدینگی 1680 هزار میلیارد تومانی کشور به حساب می‌آید. ورود این نقدینگی به بورس آثار تورمی ندارد و در راستای تولید ملی و افزایش ثروت جامعه نقش اساسی ایفا می کند.

وی به بیان برنامه‌های آتی بورس تهران پرداخت و گفت: افزایش اندازه بازار سرمایه و حضور بیشتر شرکت‌ها از جمله برنامه‌های بورس تهران است. با توجه به اینکه شفافیت معیار اصلی در بازار سرمایه به حساب می‌آید، ورود شرکت‌های بیشتر به ایجاد شفافیت بازار سرمایه کمک شایانی می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.