کد مطلب: ۷۱۹۱۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه خلیج‌فارس در بورس به روز سوم رسید!

عرضه خلیج‌فارس در بورس به روز سوم رسید!

دو روزی می‌شود که معاملات بلوکی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در بورس آغاز شده اما با توجه به وضعیت بازار این عرضه به روز سوم موکول شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو روزی می‌شود که معاملات بلوکی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در بورس آغاز شده اما با توجه به وضعیت بازار این عرضه به روز سوم موکول شد.

روز شنبه عرضه ۱۲ درصدی بلوک سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس معادل ۵۸,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم توسط سازمان خصوصی‌‌سازی انجام شد. اما این عرضه در اولین روز انجام شد و به سومین روز کشید یعنی قرار است امروز نیز این عرضه ادامه یابد.

قیمت پایه این عرضه ۱۳۹۷ تومان (نرخ هر سهم براساس نرخ تابلو در ۲۱ شهریور به علاوه ۹۰ درصد اضافه ارزش) در نظر گرفته شده بود. ولی در روز عرضه رقابت این قیمت به ۱۵۵۶ تومان رسید و دیروز نیز آخرین قیمت ۱۶۴۷ تومان بود. البته آمارها نشان می‌دهد که دیروز حدود ۹۰ بار قیمت‌ها جابه‌جا شد.

ارزش بلوک ۱۲ درصدی «فارس۴» بر مبنای آخرین قیمت ثبت شده دیروز تقریبا ۹۷ هزار میلیارد تومان است.

با ثبت عدد ۱۶۴۷ تومان برای خرید هر سهم «فارس۴»، قیمت این بلوک حدود ۱۶۷ درصد بالاتر از ارزش سهام هلدینگ خلیج‌فارس روی تابلوی معاملات بورس است. از سوی دیگر خریدار اگر تمایل به خرید اقساطی داشته باشد باید ۳۰ درصد ثمن معامله را نقدی طی مهلت ۲۰ روز کاری و مابقی معادل ۷۰ درصد ثمن معامله را طی چهار سال با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت کند. با انجام معامله بلوک فارس، بزرگترین معامله تاریخ ۵۵ ساله بورس رقم خواهد خورد.

چندی پیش حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، دو خریدار این بلوک، شرکت پالایش نفت تهران و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف هستند. در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری اهداف به طور غیرمستقیم دو کرسی هیات مدیره در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دارد. این شرکت سرمایه‌گذاری مالک ۱۰۰ درصدی شرکت گروه پتروشیمی تابان فرداست که در مجموع ۱۰۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون سهم معادل ۲۱.۶ درصد از سهام هلدینگ فارس را در اختیار دارد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس

صنایع پتروشیمی خلیج فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.