کد مطلب: ۴۵۵۵۰۶

اعلام زمان عرضه بلوکی سهام سرمایه‌گذاری امید در بورس

اعلام زمان عرضه بلوکی سهام سرمایه‌گذاری امید در بورس

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هفته آینده سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید به صورت بلوکی در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس معمارنژاد، اظهار داشت: هفته آینده سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه در قالب یک یا ۲ بلوک ۱۸ درصدی در بورس عرضه می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا برای سهام‌داران حقیقی هم سهام سرمایه‌گذاری امید عرضه می‌شود، گفت: به صورت شناور حدود ۶ درصد از سهام این شرکت در بورس حضور دارد و بانک سپه که ۷۰ درصد سهام سرمایه‌گذاری امید را در اختیار دارد، براساس مصوبه مجمع آن قرار شد ۱۶ تا۱۷ درصد از سهام خود را به صورت خرد در بورس عرضه کند.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مرحله اول عرضه بلوکی سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید هفته آینده انجام می‌شود که اگر روش بلوکی موفق نشد و عرضه بلوکی به فروش نرسید، راه‌های دیگر نیز در نظر گرفته می‌شود.

معمارنژاد در پاسخ به این پرسش که وزیر اقتصاد در مجلس گفته بود، اگر بخواهیم سهام سرمایه‌گذاری امید را به صورت خرد عرضه کنیم، نهادهای نظارتی گیر می‌دهند که چرا ارزان فروخته‌اید و اگر بلوکی عرضه کنیم مشتری پیدا نمی‌کند، گفت: نمی‌شود سهام را هم به صورت بلوک و هم به صورت خرد عرضه کرد. باید یک راه پیدا کنیم که یا به صورت بلوکی ارائه شود یا خرد باشد، اگر به صورت خرد ارائه شود سهام به قیمت تابلوی بورس به فروش می‌رسد.

وی افزود: بسته به اینکه آیا عرضه سهام بلوکی سرمایه‌گذاری امید مشتری پیدا می‌کند یا نه بعدا تصمیم می‌گیریم که چه کار کنیم. هر بلوک حدود ۱۷ تا ۸۱ درصد از سهام امید را در بر می‌گیرد.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد عرضه سهام بانک ملی در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با نماد «وبانک» گفت:‌ سهام وبانک نیز در تیرماه به صورت بلوکی با شرایط نقد و اقساط ارائه می‌شود. همچنین سهام بلوکی وامید هم به صورت نقد و اقساط از طریق بورس ارائه می‌شود.

معمارنژاد در مورد اینکه نحوه فروش نقد و اقساط چگونه است، گفت: اگر آن را بگویم برای عده‌ای رانت ایجاد می‌شود.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۹ در مجلس گفته بود سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به زودی از طریق بورس عرضه می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    آقای معمار نژاد باید میگفت اگه بگیم رانتش میپره و چیزی گیر خودمان نمیاد.