کد مطلب: ۳۲۹۱۵۸

وزیر صنعت:

عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد

عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت خودروهای پیش خریداری شده توسط مشتریان، اظهار کرد: بدون تردید خودروسازان موظف هستند به تعهد خود در برابر مشتریانی که خودروی خود را پیش خرید کرده‌اند و یا این که قرارداد قطعی در این زمینه دارند، پای بند باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به این که تعیین قیمت جدید برای خودروهایی مشمول قیمت‌گذاری درحال بررسی در کارگروه تنظیم بازار است، درباره اعلام برخی خودروسازان مبنی بر فروش خودروهای خود به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار، تصریح کرد: هر آن چه که در قرارداد خودروسازان با مشتریان وجود دارد ملاک است. بسیاری از افزایش قیمت خودروها تا کمتر از پنج درصد قیمت بازار سخن گفته‌اند که اینها براساس حدس و گمان و نظر شخصی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: درحال‌ حاضر سازمان حمایت در حال‌ انجام بررسی‌های لازم بر اساس اسناد و مدارک خودروسازان است و در این زمینه ان‌شاء‌الله نظر خواهد داد.

رحمانی با تاکید بر اینکه من به دنبال ساماندهی صنعت خودرو در بخش‌های مختلف از جمله قیمت، ساخت داخل، ارتباط با قطعه سازان و قراردادهای پیش فروش هستنم، خاطر نشان کرد: قطعا آن چه که درباره فروش خودروی خودروسازان به قیمت پنج درصد کمتر از قیمت بازار مطرح شد، تصویب نخواهد نمی‌شود. آنچه که در این زمینه مطرح شد آن بود که برخی از خودروسازان پیشنهاد کردند خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند را به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت‌ها را کاهش دهند. اما در این زمینه قطعا کارگروه تنظیم بازار افزایش معقولی را تصویب خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازار موبایل، گفت‌: به نظر من موبایل‌هایی که در حال‌ حاضر در گمرک هستند، در صورتی‌که به بازار روانه شوند، حتما با کاهش قیمت در بازار موبایل مواجه خواهیم بود.

وی گفت‌: قرار است جلسه‌ای در این باره تشکیل شود تا موانع موجود بر طرف و هر چه‌ سریع‌تر تلفن های همراه موجود در کمرگ روانه بازار شود.

رحمانی در پایان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا دولت مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت نان داشته است، اظهار کرد: طی یک ماهی که من به عنوان وزیر فعالیت می‌کنم تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت مطرح نشده است و دولت نیز هیچ برنامه‌ای بازنگری در قیمت نان ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.