کد مطلب: ۶۳۷۸۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه خودرو شاهین در بورس سودآور است؟

عرضه خودرو شاهین در بورس سودآور است؟

پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از طرح تولید و ساماندهی عرضه و پذیرش خودور در بورس کالا، شب گذشته شاهین در بورس پذیرفته شد. عرضه شاهین می‌تواند سودآور باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزهای ابتدایی سال گذشته بود که طرح تولید و ساماندهی عرضه خودرو برای کنترل بازار از سوی مجلس پیگیری شد. بر اساس این طرح قرار بود خودور در بورس کالا عرضه شود.

خرداد ماه امسال بود کلیات عرضه خودرو در بورس به تصویب کمیسیون صنایع رسید. اما رزم حسینی وزیر صمت دولت قبلی با این موضوع مخالفت کرد. به نظر می‌رسید فاطمی امین وزیر صمت دولت فعلی با این موضوع موافق باشد ولی در فصل پاییز این وزیر اعلام کرد با عرضه خودرو در بورس مخالف است.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس نیز چند روز پیش گفت: یکی از خودروسازان درخواست جدی خود را برای عرضه خودرو در بورس کالا ارائه کرده است. این موضوع در هیأت پذیرش بررسی خواهد شد و اگر شرایط لازم را داشته باشد عرضه خودرو در بورس کالا و در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امید است عرضه خودرو در بورس کالا در سال آینده اجرایی شود، اظهار کرد: تاکید سازمان بورس این است سهام شرکت‌هایی که در بازار سهام معامله می‌شود. محصولاتشان نیز در بورس کالا عرضه و به صورت شفاف فروخته شود.

در نهایت شب گذشته با اطلاعیه‌ای از سوی مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران، خودرو شاهین تولید خودروسازی سایپا در بازار اصلی بورس کالا پذیریش شد.

ورود شاهین به بورس سود آور است؟

کارشناسان می‌گویند که صنعت خودرو مشکلاتی زیادی همچون قیمت‌گذاری دستوری و تحریم‌ها را دارد. حالا عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند جذابیت و سودآوری این صنعت را افزایش دهد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند، تا زمانی که سهامداران به بازار سرمایه اعتماد نکند. عرضه خودور یا هر محصول دیگری شکست خورده است.

اما با توجه به مشکلات صنعت خودرو به نظر می‌رسد که عرضه شاهین می‌تواند جذاب و سودآور باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.