کد مطلب: ۲۲۰۸۷۵

عرضه کالاهای متنوع در بورس انرژی

عرضه کالاهای متنوع در بورس انرژی

بازار فیزیکی بورس انرژی امروز میزبان عرضه کالاهای حلال ۴۱۰ و ۴۰۶ پالایش نفت تهران در رینگ داخلی است.

بازار فیزیکی بورس انرژی امروز میزبان عرضه کالاهای حلال ۴۱۰ و ۴۰۶ پالایش نفت تهران در رینگ داخلی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیروگاه طوس روز جاری علاوه بر عرضه‌های با دوره تحویل هفتگی فروردین‌ماه ۹۷ نخستین عرضه‌کننده کالای برق با دوره تحویل سالانه سال ۹۷ در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی خواهد بود و در کنار عرضه‌ مذکور نیروگاه‌ ارومیه نیز به‌عنوان عرضه‌کننده کالای برق در بازار فیزیکی حضور دارد.

تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد

از سویی دیگر، در جریان معاملات روز گذشته در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یک‌سال و بیشتر، نماد « سنفت۹۷۱ »، به میزان ۹۲.۰۰۰ قرارداد به ارزش بیش از ۲۷۵ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال، نماد «سبندر۹۷۱» به میزان ۲۰.۰۰۰ قرارداد به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال و در نماد « سمپنا۹۷۱ » ۲۶.۹۱۲ قرارداد با ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفتند.

بازار برق

افزون براین بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله ۳۰ هزار قرارداد معادل ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از ۱۵۵ میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت ۲۴۷ و ۲۲۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

بازار فیزیکی

همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای «گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام و نفتای سبک پالایش نفت بندر عباس» در رینگ داخلی عرضه شد و حجم کل معاملات صورت‌گرفته به ۵.۸۰۲ تن و به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال رسید.

شایان ذکر است روز گذشته نخستین معامله برق در بازار مصرف‌کنندگان بزرگ برق «بازار خرده‌فروشی» با حجم ۴۱ هزار قرارداد و به قیمت ۳۱۰ ریال با ارزشی بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال برای دوره تحویل فروردین‌ماه صورت پذیرفت.

گفتنی است این بازار از ابتدای شهریور‌ماه سال جاری به منظور فراهم‌سازی بستر معاملات قراردادهای سلف موازی استاندارد برق برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق و شرکت‌های خرده فروشی برق راه‌اندازی شد.

تحرک نمادها

همچنین در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۵، ۲۶ و ۲۷ فرودین‌ماه ۹۷ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۲۲ اردیبهشت ۹۷ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه اول فرودین ۹۷ و نمادهای بار پیک ماهانه، بار پایه ماهانه، میان باری ماهانه و کم باری ماهانه اول فرودین ۹۷ در بازار مصرف کنندگان بزرگ برق «بازار خرده‌فروشی برق» در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن‌ها آغاز شد.

بازار سایر اوراق بهادار

درهمین حال در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۲ میلیون گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۶ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

افزون‌براین، در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی نیز ۰۰۰، ۲۰ کیلووات در هر ساعت برق با دوره مصرف بار پایه توسط نیروگاه‌های دماوند و پرند مپنا عرضه شد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال رسید.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.