کد مطلب: ۷۶۳۱۷۴

عرضه ۳۰۰ هزار سکه در مرکز مبادله ارز و طلا/ دلالان دیگر نمی‌توانند ارز بفروشند

عرضه 300 هزار سکه در مرکز مبادله ارز و طلا/ دلالان دیگر نمی‌توانند ارز بفروشند

هفته آینده در مرکز مبادله ارز و طلا شاهد عرضه ۳۰۰ هزار سکه خواهیم بود. انتظار می‌رود عرضه سکه از این طریق تا حد زیادی حباب سکه را کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا از عرضه ۳۰۰ هزار سکه از طریق مرکز مبادله ارز و طلا در هفته آینده خبر داد.

امیر هامونی با اشاره به این‌که امروز دو تالار مرکز مبادله راه اندازی شد، ادامه داد: این دو تالار شامل تالار ارز خدماتی و تالار حواله ارز است.

وی همچنین اضافه کرد: هفته آینده هم تابلو مسکوکات طلا در این مرکز رونمایی می شود و ۳۰۰ هزار سکه از طریق این مرکز عرضه خواهد شد.

دلالان دیگر نمی‌توانند ارز بفروشند

مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد که از هفته آینده عرضه ربع‌سکه در بورس کالا متوقف شده وبجای آن از طریق مرکز مبادله ارز و طلا انجام خواهد شد که روش کشف قیمت آن شبیه روش حراج قیمتی بورس کالا خواهد بود.

امیر هامونی در پاسخ به سئوال ایسنا در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضر باتوجه به مصوبه شورای پول و اعتبار و نوسانات موجود در بازار ربع‌سکه برنامه داریم ۳۰۰ هزار ربع‌سکه از طریق مرکز مبادله ثبت سفارش و از طریق بانک‌های عامل عرضه کنیم که روش کشف قیمت آن براساس مکانیزم حراج و مشابه روش عرضه ربع‌سکه در بورس کالا خواهد بود.

مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به سئوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا از این به بعد بازارهای دیگر غیر از مرکز مبادله، قاچاق محسوب خواهد شد و به عنوان مثال دلالان بازار نمی‌توانند خرید و فروش انجام دهند و یا کانال‌های تلگرامی نمی‌توانند تعیین قیمت داشته باشند؟ تصریح کرد: مساله قاچاق‌انگاری در این زمینه موضوع جدیدی نیست و پیش از این هم در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد تاکید قرار گرفته بود، اما از امروز دلالان کنار خیابان نمی‌توانند ارز بفروشند.

توییت جنجالی فرزین درباره سازوکار مرکز مبادله ارزی

رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد کلیه‌ نیازهای واقعی کشور در مرکز مبادله ارزی تامین خواهد شد. با تشکیل مرکز مبادله‌ ارزی کشور، نرخ ارز با توجه به منابع، مصارف ارزی و عوامل بنیادین کشف خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: نرخ‌ ارز و طلا بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور تعیین می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، مرکز مبادله ارز و طلای ایران از فردا (دوم اسفند) فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز می‌کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود که در مرحله نخست تالار ارز خدماتی و تالار حواله مرکز مبادله ایران در آن گشایش شده و شروع فعالیت خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.