کد مطلب: ۴۵۷۵۹۹

پاسخ کارگزاری بانک ملی به تجارت‌نیوز

اعلام علت تاخیر واریز پول سهام عدالت / آیا امکان انصراف وجود دارد؟

اعلام علت تاخیر واریز پول سهام عدالت / آیا امکان انصراف وجود دارد؟

فروشندگان سهام عدالت از تاخیر بانک‌ها در واریز وجوه انتقاد دارند. مدیر عامل کارگزاری بانک ملی درباره ساز‌و‌کار فروش سهام عدالت به تجارت‌نیوز توضیح داد.

محمدحسن ابراهیمی، مدیر عامل کارگزاری بانک ملی در پاسخ به گلایه‌های مشتریان این بانک مبنی بر واریز نشدن پول فروش برگه‌های سهام عدالت به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد روال کار بانک ملی به این صورت است که پس از درخواست مشتریان بانک فهرستی برای کارگزاری ارسال می‌کند که به عنوان مثال ۱۰۰ هزار سهام ملی مس فروخته شود و تفکیکی با اسم و فامیل برای کارگزاری وجود ندارد.

پس از فروش این تعداد سهام، کارگزاری وجوه را به حساب بانک می‌ریزد تا ارقام را برای مشتریان واریز کند و البته واریزها برای هر مشتری در چند نوبت است.

او تاکید دارد که کارگزاری‌ها تلاش می‌کنند که سهام مشتریان را با بهترین قیمت و در زمان مناسب بفروشند و به همین دلیل است که واریز وجوه مشتریان زمان متفاوتی دارد.

به گفته ابراهیمی ممکن است که زمان درخواست مشتری برای فروش سهام، وضعیت بازار برای فروش آن سهم مناسب باشد بنابراین کارگزاری به سرعت سهام را می‌فروشد و پول آن را به سرعت به بانک منتقل می‌کند تا برای مشتری واریز شود.

وی ادامه می‌دهد: ممکن است مشتریان زمانی درخواست فروش سهام‌شان را داشته باشند که صف‌های فروش برای آن تشکیل شده و قیمت پایین آمده است. بنابراین کارگزاری دست نگه می‌دارد تا در زمان مناسب‌تری سهام را بفروشد.

ابراهیمی توضیح می‌دهد: کارگزاری بانک‌ها مطلع هستند که فروشندگان سهام افراد کم‌بضاعت هستند و به همین دلیل تلاش می‌کنند که با بهترین قیمت سهام را به فروش برسانند. بنابراین به نفع مشتریان است که صبر کنند تا سهام‌شان با قیمت مناسب فروخته شود.

او در پاسخ به اینکه از زمان درخواست فروش برگه‌های سهام تا زمان واریز وجه چقدر طول می‌کشد؟ می‌گوید که واریز وجه به حساب مشتریان به بانک‌ها بستگی دارد اما کارگزاری بانک ملی دو روز بعد از فروش سهام پول آن را به حساب بانک می‌ریزد و بانک برای واریز مبلغ به حساب مشتریان اقدام می‌کند.

ابراهیمی درباره امکان انصراف مشتریان از فروش سهام عدالت هم می‌گوید که این امکان وجود ندارد و سازمان خصوصی‌سازی باید گزینه‌ای برای انصراف مشتریان در نظر بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۲۵خردادفروش گذاشتم بانک ملت بعدازدوماه رفتم کافی نت رفت سایت بانک ملت گفت حذف شدی اسمم هیچ مشخصات نیست هیچ فقط کدملی فروش زده سهام واریززده حذف چراهمه جازنگ زدم هیچکس جوابگونیست بانک راهنمایی کنیدتکلیف چیه بدبختی داریم ۱۵۶۹همه هیچکس جوابگونیستن کدپیگیری زده موندم چکارکنم خسته شدم بانک میگه هستی سه مابشه میادواریزیکماه دیگه صبزکنم میگن بانک ملت وفارابی بانک تهیه کردی سربه خودمن کارگزاری مفیدثبت ونام کردم

  • شهریاررضایی

    سلام من 21خردادازطریق اپلیکیشن سکه سهامم رافروختم تاامروزخبری نشده توروبخداپیگیری کنیدخداازتون نگذره این بانک ملت آبروی همه بانکهاروبرده بی مسعولیت ترین بانکهاشناخته شد

    • ناشناس

      بانک ملی اصلا پاسخی راجع به واریزنکردن پول فروش سهام عدالت نمیده کارگزاری من آگاه هست الان دوماه ونیم فروختم یه ریال واریزی نداشتم

  • ماهان

    ایکاش سهام نداشتیم این همه استرس ارزش التماس کردن نداره یعنی شما ادم نیستین که درد مردمو بفهمین ادم بودین یکجا پولو همه رو واریزمیکردین

  • رضا

    برا واریز پول سهام خیلی تاخیری داره توو خدا پیگیری کنید

  • مهدی

    بانک ملت چرا پول فروش سهام مردم را نمیده لابد نیاز مب می داشتند که فروفتند

    • ناشناس

      بعدازدوماه ونیم هنوزهیج مبلغی به حسای من واریزنشده

  • ناشناس

    صبر کردیم قیمت افت داشته که به ضرر مشتزیان تمام شده واریز کنید مردم هزارتا بدبختی دارن

  • ناشناس

    با سلام لطفا ضمن صحبت با سازمان خصوصی سازی گزینه ای برای انصراف از فروش سهم در کارگزاریها بگذارید.

  • ناشناس

    خدایی پول لازم هستیم الان پنجاه روز هیچی برام نریختن چه وضعشه خدا وکیلی مردم گرفتار هستن خدایی

  • ناشناس

    خداوکیلی اگه هاپولی کردید بگید کارگذاری بانک ملی همش دروغ تحویل مردم میده اونایی که فروختن گذفتاربودن بخدا واسه تعدادی یجا واریز میکنی واسه تعدادی خورد خورد به هرچی که خودتون قبول دارید اینکارو نکنید

  • نقدی پور

    کی گفته بعد ۲روز میریزند من از۱۰ شهریور فروختم تا الان ۱ قرون به حسابم نیومده