کد مطلب: ۲۰۹۰۵۵

علت حذف هواپیمای آسمان از رادار چه بود؟

علت حذف هواپیمای آسمان از رادار چه بود؟

مسئول کمیته بررسی سانحه هواپیمایی تهران به یاسوج گفت: علت حذف هواپیما از رادار به‌دلیل سانحه نبوده، بلکه طبق بررسی‌های صورت‌گرفته به‌دلیل کوهستانی بودن منطقه و به آنتن نرسیدن موج‌ها بوده که طبق آن پرواز همچنان ادامه داشته است.

رضایی‌فر، در خصوص ابهام ایجاد شده در خصوص ارتباط و مکالمه خلبان ای تی آر آسمان پس از خروج از رادار گفت: این مورد منوط بود به دریافت مکالمات از مرکز کنترل فضای کشور و مراقبت پرواز فرودگاه یاسوج، واحد مراقبت پرواز فرودگاه اصفهان این مطالب را دریافت کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بر اساس مستندات مکالمات واحدهای مراقبت پرواز، این هواپیما در ساعت 8:5 از فرودگاه مهرآباد به سمت یاسوج به پرواز درآمده که به ارتفاع 21 هزار پا نیز رسیده و ارتفاع خروج خود را به سمت شهر یاسوج ادامه داده، پس از آن در ساعت 9:19 اولین تماس را کمک خلبان با برج یاسوج می‌گیرد که اطلاعات وضعیت هوا را می‌گیرد.

مسئول کمیته بررسی سانحه هواپیمایی تهران به یاسوج اعلام کرد: وضعیت هوایی که برج فرودگاه یاسوج داده و چه هواپیما آسمان داده آن قدر وخیم نیست که مانع پرواز باشد و هیچ ممانعتی برای پرواز نداشته به صورتی که پرواز مسیر خودش را ادامه داده است.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه این هواپیما در ساعت 9:22 مجوز کاهش ارتفاع به 17 هزار پا را می‌گیرد و در ساعت 9:25 در ارتفاع 18 هزار و 300 پا از صفحه رادار خارج می‌شود، بیان کرد: علت حذف هواپیما از رادار به دلیل سانحه نبوده، بلکه طبق بررسی‌های صورت گرفته به دلیل کوهستانی بودن منطقه موج‌های ارسال‌کننده برای آنتن‌های رادار نرسیده به همین خاطر از صفحه رادار خارج شده اما هنوز پرواز ادامه داشته است.

وی اظهار کرد: تا ساعت 9:25:33 خلبان موقعیت 25 مایلی از فرودگاه یاسوج را اعلام می‌کند پرواز باز ادامه پیدا می‌کند تا اینکه در ساعت 9:29:10 باز خلبان 14 مایلی فرودگاه را گزارش می‌کند در ساعت 9:30:10 برج فرودگاه یاسوج آخرین اطلاعات هواشناسی رو به خلبان گزارش می‌کند و خلبان دریافت گزارشات را اعلام می‌کند پس ما 9:30 ما هنوز پرواز را داریم در ساعت 9:34 وقتی که کنترل برج فرودگاه یاسوج پرواز را صدا می‌زند دیگر خلبان صدای برج مراقبت پرواز رو جواب نمی‌دهد پس زمان سانحه می‌شود حدودا مابین 9:30 تا 9:34 است که برای تعیین زمان دقیق سانحه باید دستگاه ضبط پرواز مشخص و اعلام کنیم.

مسئول کمیته بررسی سانحه هواپیمایی تهران به یاسوج در توضیح زمان بازیابی اطلاعات از جعبه سیاه گفت: زمان دقیقی برای آن مشخص نیست و نمی‌توان برای آن پیش‌بینی را داشت.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.