کد مطلب: ۴۵۴۰۶۹

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند؛

عملکرد سایپا در ۲ ماه نخست سال ۹۹ / کاهش ۲۵ درصدی تولید خودروی سایپا

عملکرد سایپا در ۲ ماه نخست سال ۹۹ / کاهش ۲۵ درصدی تولید خودروی سایپا

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، سایپا در دو ماه نخست ۹۹ توانسته درآمد حاصل از فروش خود را نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش دهد.

به گزارش تجارت‎نیوز ، شرکت خودروسازی سایپا در گزارش عملکرد ماهانه اردیبهشت ماه خود خبر از فروش ۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریالی داده است تا کل فروش خود را در دوماه نخست سال ۹۹ به بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه ۱۷ هزار و ۸۴۷ دستگاه انواع پراید و ۱۸ هزار و ۱۸۰ دستگاه انواع تیبا تولید کرده که مجموع تولید در مقایسه با فروردین ماه ۳۹۳ درصد بیشتر شده و به ۳۶ هزار و ۲۷ دستگاه خودرو رسیده است. این در حالی است که در اردیبهشت سال گذشته مجموع تولیدات پراید و تیبای این شرکت ۳۷ هزار و ۵۸۹ دستگاه بود که نشان از افت ۴ درصدی تولید این دو نوع خودرو در اردیبهشت امسال می‌دهد.

2 1
بر اساس همین آمار کل تولیدات سایپا در دو ماه نخست امسال ۴۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه بوده که در مقایسه با دو ماهه سال ۹۹ افتی ۲۵ درصدی را به ثبت رسانده است. در مقایسه با سال گذشته تولید خودروهای سراتو و چانگان متوقف شده است.

در حوزه فروش نیز سایپا در اردیبهشت ماه ۲۶ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو به فروش رسانده که در مقایسه با فروردین ماه امسال ۵۶ درصد و در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۳۴ درصد بیشتر بوده است. ضمن اینکه کل فروش سایپا در دو ماه نخست سال ۴۳ هزار و ۱۱۸ دستگاه بوده که ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

از نظر ارزش فروش نیز سایپا در اردیبهشت ماه توانسته ۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال فروش داشته باشد که ۳۵ درصد بیشتر از فروردین امسال و ۴۲ درصد بیشتر از اردیبهشت سال گذشته بوده است. کل فروش سایپا نیز در دو ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۴۶ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۶۱ درصد بیشتر بوده است.

2 2

بررسی میزان تولیدات سایپا نشان می‌دهد این خودروساز در اردیبهشت ماه ۱۷ هزار و ۸۴۷ دستگاه انواع مختلف پراید تولید کرده که در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ افتی ۱۲ درصدی داشته است. همچنین مجموع تولید پراید سایپا در سال ۹۹ معادل ۲۱ هزار و ۴۰۹ دستگاه بوده که در مقایسه با دو ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۸ درصد کاهش داشته است.

خساپا که اخیرا افزایش سرمایه خود را در بورس به ثبت رسانده است در یک ماه اخیر توانسته بازدهی ۱۵۰ درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان بیاورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.