کد مطلب: ۴۵۳۸۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد یک نماد خودرویی / افزایش درآمد ۶۰ درصدی «خودرو» در ۲ ماه امسال

بررسی عملکرد یک نماد خودرویی / افزایش درآمد ۶۰ درصدی «خودرو» در ۲ ماه امسال

بررسی عملکرد ایران خودرو در ۲ ماه نخست سال ۹۹ نشان می‌دهد این شرکت در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد تولیدات خود را افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی گزارش عملکرد ماهانه اردیبهشت ماه ایران خودرو نشان می‌دهد این شرکت در اردیبهشت ماه امسال ۴۲ هزار و ۱۶۸ دستگاه انواع مختلف خودرو تولید کرده که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته رشدی ۵۷ درصدی و در مقایسه با فروردین ماه امسال رشدی ۱۷۱ درصدی داشته است.

این در حالی است که میزان فروش این خودروساز در اردیبهشت امسال ۲۲ هزار و ۶۸۶ دستگاه بوده که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۶۲ درصد بیشتر شده است. همچنین درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت در اردیبهشت امسال به ۱۴ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با اردیبشهت سال قبل ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

با این حساب کل میزان تولید ایران خودرو در دو ماه نخست امسال به ۵۷ هزار و ۸۶۲ دستگاه انواع مختلف خودرو رسیده که ۳۶ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. از این بین ۴۱ هزار و ۷۰۲ دستگاه پژو، ۵ هزار و ۴۷۹ دستگاه سمند و ۹۸۴ دستگاه رانا بوده است. این در حالی است که در سال گذشته میزان تولید انواع مختلف پژو در دو ماه نخست سال ۱۶ هزار و ۷۶۰ دستگاه بود.

1 2

عملکرد دو ماهه ایران خودرو همچنان نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش این شرکت در دو ماه نخست امسال ۱۷ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ رشدی ۶۰ درصدی داشته است. نکته جالب در خصوص ایران خودرو تولید و فروش ۱۴۹ دستگاه خودروی پژو ۲۰۰۸ بوده که با قیمت هر دستگاه ۱۰۰ میلیون تومان در وبسایت کدال به ثبت رسیده است. همچنین نگاهی به عملکرد تولید دیگر خودروسازان نشان می‌دهد که ایران خودرو در کنار سایپا و پارس‌خودرو در مجموع از ابتدای سال تا کنون ۱۱۶ هزار و۶۹۲ دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به فروردین ماه امسال تقریبا ۳ برابر شده است.

این گزارش عملکرد در حالی منتشر شده که از هفته گذشته ثبت‌نام فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران‌خودرو آغاز شده است. با توجه به افزایش سرمایه اخیر ایران‌خودرو، اگر چه سهامداران نماد خودرو در بورس در یک ماه اخیر بیش از ۱۶۷ درصد سود کرده‌اند ولی در روزهای معاملاتی اخیر این نماد در محدوده منفی معامله شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.