کد مطلب: ۴۵۵۶۸۵

عملکرد مالی یک نماد پالایشی / افت ۱۶ درصدی درآمدهای «شراز» در ۲ ماه نخست سال

عملکرد مالی یک نماد پالایشی / افت ۱۶ درصدی درآمدهای «شراز» در ۲ ماه نخست سال

بر اساس اطلاعات مالی منتشر شده در وبسایت کدال، میزان فروش پالایشگاه شیراز در ۲ ماه نخست سال ۹۹ حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پالایش نفت شیراز که با نماد «شراز» در فرابورس پذیرفته شده است در اصلاحیه گزارش عملکرد مالی اردیبهشت‌ماه خود ۲۵۴ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال درآمد داشته که در مقایسه با فروردین ماه رشدی ۳۳ درصدی داشته است. همچنین بر اساس این آمار کل فروش شراز در دو ماه نخست امسال به ۴۴۴ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۶ درصد کمتر بوده است.

پالایشگاه شیراز در سال مالی ۹۸ بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال مالی ۹۷ رشدی ۷۲ درصدی داشته است. این در حالی است که با توجه به افزایش ۸۲ درصدی هزینه‌های این پالایشگاه سود ناخالص شراز با افتی ۱۱ درصدی به ۷ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال کاهش یافته است.

2 2 4

بررسی گزارش عملکرد مالی این شرکت نشان می‌دهد که پالایشگاه شیراز در سال ۹۸ سود خالصی نزدیک ۳ هزار میلیارد ریال محقق کرده که البته نسبت به سال مالی قبل از آن ۴۴ درصد کمتر بوده است. سود خالص هر سهم شراز در سال مالی ۹۸ نیز ۲۹۱۶ ریال به ثبت رسیده است.

اگرچه عملکرد بورسی شراز در یک ماه اخیر نشان از افت ۱۷ درصدی قیمت هر سهم این شرکت دارد اما بازدهی یکساله این پالایشگاه بیش از ۸۸ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گروه بانکی عالین