کد مطلب: ۵۶۱۰۸۲

عملکرد هفتگی بورس ۱۷ تیر ۱۴۰۰:

ورود دوباره پول حقیقی به بازار سهام / کدام نمادهای بورسی به مجمع رفتند؟

ورود دوباره پول حقیقی به بازار سهام / کدام نمادهای بورسی به مجمع رفتند؟

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با رشدی دو درصدی در سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۸ واحدی آرام گرفت. این در حالی بود که رشد شاخص کل هم‌وزن در این مدت ۲٫۲ درصد بود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با رشدی دو درصدی در سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۸ واحدی آرام گرفت. این در حالی بود که رشد شاخص کل هم‌وزن در این مدت ۲٫۲ درصد بود.

در این هفته در مجموع ۱۸۵ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد تا برای دومین هفته متوالی شاهد تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در بازار باشیم.

همچنین ارزش هفتگی کل معاملات ۲۷ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید که معادل ارزش روزانه ۵۴۰۰ میلیارد تومانی بود. رقمی که در مقایسه با هفته گذشته ۱۳ درصد کاهش داشت.

در این هفته همچنین افزایش سرمایه ۶۶ درصدی شستا ثبت شد و پیشنهاد ۱۱۲۷ درصدی این شرکت نیز از سوی هیات مدیره ارائه شد. همچنین بسیاری از نمادها نظیر نوری، ختور، خبهمن، وپخش و پکرمان به دلیل برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه متوقف شدند.

با توجه به روند صعودی بازار سهام و ثبت سومین هفته متوالی صعودی شاخص کل، برخی تحلیلگران نسبت به آینده این بازار خوشبین هستند و پیش‌بینی می‌کنند که شاخص کل احتمالا در هفته آینده از سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی عبور کنند.

این در حالی است که با وجود ابراز امیدواری برخی تحلیلگران، شاخص کل در عبور از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی در این هفته ناکام ماند.

آخرین اخبار حوزه بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دوستان
    روحانی گفته همه پولتونو تو بورس نیارید.
    مطمعنن زمان تزریق پولمون توبورس رسیده.به نظر من اگه پولی هنوز تودستتون دارین بیارین بورس.

  • بی نام

    شاخص اوایل هفته یک میلیون وسیصد هزار رو میشکنه و انشالله میره به سمت یک میلیون و پانصد ،،،غوغای مجامع در آخر ماه تاثیر خواهد گذاشت و بیشتر مجامع مثل #وتجارت سود نقدی خواهند داد که کمی از ضررهای عزیزان رو جبران خواهد کرد

  • محمد

    اگه سهام داران یه مدتی دندون رو جیگر بگذارن و سهام خودرا نفروشن ورس دوباره رشدمیکنه و لی این صف فروشه که باعث میشه منفی بشه

  • ناشناس

    دهنویی درد بی درمون بگریت پول مردم بده سهام فروخته شده پولش بده

  • ناشناس

    بدم میاد از دهنویی عکسشو که میبینم از زندگی سیر میشم

  • امید

    پیش به سوی رونق بازار بورس ✌✌✌✌✌

  • امید

    با توکل بر خدا پیش به سوی رونق بازار بورس

  • ناشناس

    بورس شرایط بسیار خوبی پیدا کرده و روند منطقی در پیش گرفته. رشد شارپی اصلا به صلاح بورس نیست و وجود تعادل در روز های مختلف هفته نیاز ضرروری صعود تدریجی بورس است. چیزی که اهمیت داره صبوری سهامداران و دوری از هیجان است. پول های کلانی منتظر مساعد شدن شرایط برای ورود به بازار هستند.

  • جاسم جاسمیان فر

    دوستان سهم پالایش یکم صعودخوبی خاهدداشت.چنانچه مایلیدبخرید الآن درقیمت ۶۹۰۰تا۷۰۲۰۰است و قیمت ناوش ۷۶۶۰۰است.