خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۰۴۴۴

عملکرد هفتگی بورس ۹ بهمن ۹۹:

بازدهی ۲ درصدی شاخص کل بورس در هفته افت شاخص کل هم‌وزن

بازدهی ۲ درصدی شاخص کل بورس در هفته افت شاخص کل هم‌وزن

در پایان معاملات این هفته بورس تهران، شاخص کل بورس با رشدی ۲ درصدی مجددا وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات این هفته بورس تهران، شاخص کل بورس با رشدی ۲ درصدی نسبت به هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی آرام گرفت.

در این هفته ارزش کل معاملات نیز رشد قابل توجهی داشت و میانگین ارزش معاملات روزانه از مرز ۱۱ هزار میلیارد تومان گذشت. گروه خودرویی و فراورده‌های نفتی بیش از بقیه گروه‌های صنعت معامله شدند و عملکرد دو صندوق ETF دولتی در این هفته بسیار مساعد بود و هر دو صندوق با بازدهی مثبت مواجه شدند.

همچنین در هفته‌ای که گذشت محمدعلی دهقان دهنوی، معاون کنونی وزیر اقتصاد به عنوان رئیس سازمان بورس انتخاب شد.

مهمترین اتفاقات این هفته بورس را در این ویدئوی تجارت‌نیوز مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ضرر ۷۰ درصدی مردم اینطور میخواد جبران بشه انشااله.بابا دولت محترم مسعولین عزیز با دعوت شما سرمایه شون را آوردن بورس فکری برای این وضعیت بکنید مردم بیچاره شدن شب عید شرمنده خانواده هستن.خدارا خوش نمیاد

  • ناشناس

    مردم فروش آبشاریتون تموم کنید. بجاش یادبگیرید بورس جای سرمایه گذاریه نه دلالی.

  • ناشناس

    با اجرا نکردن حذف دامنه نوسان در دوره قالیباف اوضاع بورس فشل شد و اعتماد ها هم از بین رفت از ریاست جدید می خواهیم با حذف دامنه نوسان اعتماد را بورس و رونق را برگرداند اهالیه بازار سرمایه

  • ناشناس

    من از بورس چیزی سر درنیاوردم میگن دلار گرون میشه بورس میرزه میگن دلار ارزون میشه بورس میریزه میگن بایدن رئیس جمهور میشه بورس میریزه میگن ترامپ میشه میریزه بابا خیلی این بورس ناز نازیه طلا و دلار گفتن ترامپ نمیشه یکبار ارزون شد و فکر کنم تا چند روز دیگه برگرده سرجاش

  • کامیار

    باید بازار حقوقی ها جدا بشه یا بلوکی عرضه کنند

  • ناشناس

    .چرا بورس رشد لاک پشت وار دارد؟
    یا
    چرا بورس رشد الاکلنگی دارد (یک روز مثبت، یک روز منفی)
    .دلایل:
    ۱لف) دلایل داخلی:
    ۱) رشد شارپی مانند (به اصطلاح عام، نمودار نوک تیز) که از سال ۹۸ با اوضاع کرونا و شرایط تحریمی شروع شد و تا مردادماه سال ۹۹ ادامه داشت!
    از نظر کارشناسان بورس، رشدهای شارپی با ریزش های شارپی همراه می باشند، این را تکنیکال ها خوب می فهمند، وقتی رشد شارپی شد، در قله با کلی سود خروج می زنند و علاوه بر ریزش هر چه بیشتر بورس، باعث از بین رفتن سرمایه مردمی می شوند که با چشم انداز سرمایه گذاری بلند مدت، وارد بورس شده اند و این یا باعث از بین رفتن سرمایه آنها یا باعث سوددهی پایین سرمایه آنها می شود و به دنبال آن اعتمادسوزی.
    حال علت این رشد شارپی چه بود؟ مسئولین و اقتصاد دانان توضیح دهند.
    (سهام داران محترم هنگام سرمایه گذاری در بورس به نمودار شاخص کل دقت داشته باشند، اگر رشدش شارپی مانند شد، احتیاط کنند)
    ۲) ناهماهنگی در عرضه سهام و سوددهی شرکت ها (حقوقی ها با سرمایه های کلان وارد بازار بورس شدند و مسئولین بازار بورس بدون توجه به سوددهی شرکت های سهامی، سهام زیادی عرضه کردند، حال شرکت های سهامی باید سوددهی خیلی بالایی داشته باشند تا بورس رشد کند).
    ۳) اعلام، آزاد سازی سهام عدالت.
    ۴) ارزش گذاری های کاذب و کارشناسی نشده (وقتی عرضه سهام بالاتر از سوددهی شرکت ها باشد، ارزش سهام به طور خود به خودی ریزش می کند و مسئولین بورس نباید سهام را با قیمت قبلی عرضه می کردند).
    ۵) رکود بازار و تورم.
    ۶)تخلفات
    ب)دلایل خارجی:
    ۱)تحررررریم (تحریم=کاهش معاملات شرکت های بورسی=کاهش سوددهی شرکت ها=ریزش بورس و کاهش ارزش سهام)
    ۲)تنش های سیاسی.
    ۳)نوسانات ارزی منفی.
    ۴) کرونا.
    .با این وجود چون در حال حاضر ارزش سهام در کف قیمتی خود است و برای این که موارد بالا اصلاح شود، بورس زمان می خواهد، سهام داران، سهام خود را حداقل تا چند ماهی نفروشند تا ببینیم چه می شود.
    با تشکر.

  • علیرضا م

    رییس جدید اگر از همان اول بتونه با قدرت با حقوقی ها مبارزه کنه موفق میشه
    وگرنه مثل قبلی بازیچه دست حقوقی های دولتی و مجلسی میشه

  • ناشناس

    آقای محترم لطفا نگید بازدهی 2 درصد چرا هیجان درست میکنید همه مدانند که بازار کاملا منفی بوده و بازهی منفیه اینکه شاخص به خاطر دخالت دولت در پلایشی ها وپتروشیمی ها زورکی شاخص را به جلو هل میده که بازدهی نیست

  • ناشناس

    پس هفته دیگه نوبت افزایش شاخص واقعی یعنی هم وزن و صعود بورسه انشاالله

  • ناشناس

    دولت تدبیر و امید مردم را به بورس دعوت کردند، سهام رو به قیمت بالا به مردم فروختند و در ادامه جلوی ریزش بورس را نگرفتند باعث زیان 70 یا 80 درصدی سهامداران خرد شدند و در این شرایط از مردم می خواهند نگاه بلند مدت به بورس داشته باشند وهر هفته زیان مردم رو بیشتر می‌کنند.