کد مطلب: ۵۰۸۸۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت از اولین ETF دولتی / دارا یکم چقدر شد؟

آخرین قیمت از اولین ETF دولتی / دارا یکم چقدر شد؟

صندوق دارا یکم ریزش زیادی داشته و در پایان معاملات این هفته از بازار سهام ارزش هر واحد از دارا یکم به ۱۱ هزار و ۸۶۳ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چهار هفته اخیر صندوق‌های دولتی روند نزولی چشم‌گیری داشتند و ارزش ۲۰۰ واحد از دارا یکم در پایان معاملات این هفته از بازار سهام با وجود رشد ۹ درصدی در روز چهارشنبه به ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان رسید. این افت قیمت در حالیست که ارزش دارا یکم در دوره اصلاح بازار سهام حدود ۳/۵ میلیون تومان بود و حتی در دوره رشد شارپی شاخص کل به ۷ میلیون تومان رسید.

صندوق‌های دولتی از جمله دارا یکم و پالایشی یکم که دولت و صدا و سیما تبلیغ زیادی در رابطه با بازدهی بالای این صندوق‌ها کردند نزول چشم‌گیری داشتند و به گفته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس صندوق دارا یکم ۳۰ درصد زیر ارزش واقعی و صندوق پالایشی یکم حدود ۴۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی معامله می‌شوند.

یکم 2 بهمن

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند این صندوق‌ها بعد از نزول زیاد و با قیمت فعلی ارزندگی دارند اما در زمان پذیره‌نویسی با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی پذیره‌نویسی شدند.

عملکرد ضعیف صندوق‌های دولتی باعث بی‌اعتمادی شدید سهامداران به بازار سهام و عرضه‌های دولتی شده و این در حالیست که برخی خبرها نشان از عرضه دارا سوم تا پایان سال دارند. حال سوال اینجاست که با توجه به عملکرد ضعیف صندوق‌های پالایشی و دارا یکم باز هم سهامداران دارا سوم می‌خرند؟

البته در روزهای پایانی معاملات هفته چراغ سبزی برای شروع رشد بازار سهام روشن شد و تقاضا در نمادهای پالایشی و بانکی افزایش یافت، اما بازگشت ارزش پالایشی یکم به قیمت پذیره‌نویسی نیازمند روند صعودی بازار سهام در طولانی مدت است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یکهفته مثبت باشه به قیمت پذیره نویسی میرسه

  • ولی ا.

    اب ریخته به جوی باز نخواهد گشت
    اعتماد خیلی سخت بدست وخیلی
    زودازدست میرود

  • محمد مالباخته

    واقعاً که ملت رو چی فرض کردید، سهم ها اگه ارزندگی نداشتند خیلی اشتباه کردید به ملت انداختید
    متاسفم که وجدان ندارید، کارکرد و جوانی ام تباه شد پس انداز ۲۰ ساله ام را خوردید

    • ناشناس

      برار همیشهد که سود نیست

  • ناشناس

    سلام .سود مجمع سالانه رو باید به خریداران اولیه بپردازید ..حالا کسانی که بعدا خریداری کردن با قیمت پایین که سود میکنن و اونا که از ترس فروختند لا اقل پولشون برگرده چون ۳ ماه بسته بودید پس سود سه ماه بهشون بدهید ..

    • ناشناس

      دوست گرامی نخست اینکه ای تی اف ها سود نمرود مثل زمین هستند که فقط با افزایش قیمت سود میکنید دوم اینکه سود مال کسی است که سهام در دستش باشه مهم نیست کی و به چه قیمتی خریده

  • ناشناس

    این صندوق دارایکم نمونه مشکل اصلی بورسه یعنی صعود و نزول بی هدف حالا دستوری یا دستکاری یا نوساندهی و نوسانگیری یا بیسوادی یا هرچی خلاصه اینکه کار این بورس به این سادگی حل نمیشه وقتی ساده ترین اصول علمی و منطقی وجود نداره یا معامله گران در بازاری اینطور کار میکنند که یه سهامی ماهها زیر ناو یعنی قیمت واقعی چرخ میزنه! یعنی به هر علتی ارتباطی بین سهام صندوق و ارزش صندوق برقرار نیست یا به قول کارشناس عملکرد صندوق درست نبوده دیگه چی میشه گفت؟!

    • ناشناس

      عرض سلام و ادب،سال 99 من هم مبلغی رو ازسهام دولت دارایکم از طریق اپ خریدم.ولی برگه سهام واسم نیومد! واینکه برفرض محال! اگه بخواهند سودی پرداخت نمایند.من که شماره حسابی اعلام نکردم چکار باید انجام بدم..البته سهام عدالت واریا ساسول سهام گرفتم و شماره حساب اعلام کردم ایا کفایت میکنه.اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید.متشکرم..بنده در خصوص بورس و سرمایه گذاری تخصصی ندارم..ارادت

  • کریم کعبی.ن

    خدای را در پَستویِ خانه نهان بایدکرد!! از دست خیلی خدانشناسهای مال مردمخور مردم زودباور مثل من. من هم تو بورسِ سفارشیِ آقایون ۶۰درصدسرمایه ام پریده.