کد مطلب: ۴۹۸۱۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد سهام عدالت در هفته سوم آذر / ارزش سهام عدالت در آینده رشد می‌کند؟

عملکرد سهام عدالت در هفته سوم آذر / ارزش سهام عدالت در آینده رشد می‌کند؟

در جریان معاملات هفته سوم آذر ماه ارزش سهام عدالت رشد چندانی نداشت و در پایان معاملات این هفته حدود 250 هزار تومان رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات این هفته از بازار سهام ارزش سهام حدود 13 میلیون و 880 میلیون تومان بود، هر چند در جریان معاملات این هفته ارزش سهام عدالت رشد چندانی نداشت اما کانال 14 میلیون تومان را پس گرفت و در پایان معاملات این هفته به 14 میلیون و 150 هزار تومان رسید. همچنین سهام عدالت در روزهای ابتدایی رشد بهتری داشت و حتی در روز یک‌شنبه به 14/3 میلیون تومان رسید اما معاملات روز سه‌شنبه نزول زیادی برای سهام عدالت به همراه داشت.

با وجود روند نزولی شاخص کل در روز چهارشنبه اما ارزش سهام عدالت رشد کرد و این موضوع به دلیل روند صعودی برخی نمادهای تاثیرگذار بر ارزش سهام عدالت در معاملات آن روز بود.

همچنین در جریان معاملات این هفته نماد فملی افزایش سرمایه 97 درصدی داشت و باید منتظر اعمال شدن این افزایش سرمایه در کنار افزایش سرمایه نمادهای شپنا، شتران و فارس در پرتفوی سهام عدالت باشیم.

هفتگی سهام عدالت 20 آذر

به نظر می‌رسد ارزش سهام عدالت در آینده رشد خواهد داشت زیرا پیش‌بینی‌ها از بازار سهام مثبت است و احتمالا ارزش سهام عدالت نیز با رشد شاخص کل و روند صعودی بازار سهام رشد خواهد کرد.

در گذشته همواره ارزش سهام عدالت بیشتر از شاخص کل رشد می‌کرد اما حالا به دلیل منطقی‌تر شدن رشد بازار سهام، کم شدن لیدر محور بودن و رشد سهم‌های کوچک ارزش سهام عدالت دیگر با رشد چند سهم یا ریزش آنها واکنش زیاد نشان نمی‌دهد.

فروش سهام عدالت هنوز متوقف است اما زمزمه‌هایی مبنی بر اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت به گوش می‌رسد و از طرفی حتی در زمان فروش سهم عدالت فروشندگان سبد سهام عدالت از تاخیر در واریز پول سهام عدالت شاکی بودند و حتی برخی افراد با وجود اینکه سهام عدالتشان فروش رفته بود تا 5 ماه پولی دریافت نکرده بودند.

از طرفی بسیاری از کارشناسان به نوسان‌گیری بازارگردان‌ها از سهام عدالت فروخته شده به صورت بلوکی معتقد بودند و سهام عدالتی که قرار بود پشتوانه‌ای برای آینده مردم باشد حالا فقط پشتوانه‌ای غیرقابل استفاده روی کاغذ است.

ارزش سهام عدالت در سقف قیمتی خود به 21 میلیون تومان رسیده بود و آزادسازی سهام عدالت باعث افزایش عرضه در بازار سهام شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است 30 درصد پایانی این سبد نیز در بهمن ماه آزادسازی شود اما آزادسازی 30 درصد پایانی در حالی است که هنوز بسیاری از سهامداران موفق به فروش یا استفاده از پول سهام عدالت خود نشدند و حتی کسانی نیز که پول برایشان واریز شده از واریز قطره‌چکانی این سبد ناراضی هستند.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدی

    رشد سهام عدالت بخور توسرتون آخه چرا بااین چرت پرت ها با مردم بازی میکنید کی میخواید پول سهام فروخته شده رو واریز کنید الان ۵ماه فقط ۸۰۰ت واریز کردن سهام یک میلیونی رو تواین شرایط سخت پول مردم واریز کنید

  • ناشناس

    واریییییز کن ملی

  • ناشناس

    سهام عدالت کی. به فروش میرسد چن ماه شد. تاخیرش

  • پریا

    اقای صدر لطفی بکن یه خبری از واریزی بگیر پست بزار
    چندماهه فقط ارزش سهام عدالت پست میزاریید
    ممنون از رسانه خوبتون

  • ای کاش

    ای کاش سهام عدالت نمیفروختم
    ای کاش از روز اول اخر ماجرارو میدونستم
    ای کاش گول سازمان بورس نمیخوردم
    ای کاش اعتماد ب اقایون کارگزاری نمیکردم
    ای کاش دستم میشکست ولی نمیفروختم
    ای کاش غلطی که کردمو نمیکردم
    ای کاش روزگار برگرده سهامم دوباره ۱۰۰ درصد بود
    ای کاش حداقل فروختم پولشو ۴ ماهه واریزم کنن

  • بوعلی

    هرکی میرسه میگه سهام داره رشد میکنه بریم سهام بوعلی بخریم
    نخریید!!اینا همش سیاه بازی خودشونه!!
    اینا اگه راست میگن پول سهام عدالت مردم فقیر واریز کنن

  • سمیه

    تجارت نیوز قرار بود کارت اعتباری واسه روش مستقیم وآنهایی که فروختن وپولشون واریز نکردن. این وام سهام عدالت وغیره به ماها تعلق میگرفت. حالا چرا فقط به غیر مستقیم ها تعلق گرفته وهرچه زود به بانک های مربوطه مراجعه وسهامشان رابه صورت وثیقه ووام خرد یا کارت اعتباری وغیره تحویل میگیرند. ومامیمانیم تاچندین ساله دیگر…اگر قبلن میفهمیدم که روش غیر مستقیم روش خوبی هست والان هم همه فهمیدیم عمرن مستقیم انتخاب نمیکردم. کسی رونداریم پیگیر مشکل ماها باشه

  • ناشناس

    سلام کسی میدونه فروش سهام عدالت کی آزادمیشه؟؟

    • ناشناس

      بله عزیزم سال 1500

  • دان

    زمینه فراهم شود تا سهام عدالت را خودمان در بورس بفروشیم .بدون واسطه

  • مهدی

    تجارت نیوز چرا مثل بچه آدم درمورد زمان فروش سهام عدالت گزارش تهیه نمیکنی. مردم از از این چرت وپرت ها خسته شدن.