کد مطلب: ۶۵۲۳۲۱

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه

آیا با عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو آشنا هستید؟ مبلغ این دو بیمه با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شوند.

آیا با عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو آشنا هستید؟ مبلغ این دو بیمه با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شوند. در این بخش هر یک از این عوامل را بررسی خواهیم کرد. برای پاسخ به سوالات احتمالی،‌ مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث برای کلیه وسایل نقلیه اجباری است. پیش از هر چیز بهتر است اقدام به خرید یا تمدید بیمه ماشین خود کنید. به این منظور به صفحه بیمه آنلاین خودرو مراجعه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. بیمه مرکزی هر سال با توجه به نرخ دیه، یک مبلغ پایه برای این بیمه اعلام می‌کند. این قیمت برای کلیه ماشین‌ها یکسان نیست و بر اساس تعداد سیلندرهای آنها مشخص می‌شود. ماشین‌های بالای ۴ سیلندر، حق پایه بالاتری دارند. در ادامه سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه شخص ثالث را بررسی خواهیم کرد.

نوع کاربری و سال ساخت ماشین

خودروهایی با کاربری تاکسی،‌ آژانس یا آموزش رانندگی، ریسک تصادف بیشتری دارند، از این ‌رو حق بیمه آنها حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد بیشتر از نرخ پایه درنظر گرفته می شود.

سال ساخت خودرو نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه شخص ثالث است. ماشین‌هایی که ۱۵ سال بیشتر از ساخت آنها می‌گذرد، حق بیمه بیشتری دارند، زیرا ایمنی و سلامت فنی آنها کمتر از خودروهای جدید است و این موضوع، احتمال تصادف را بالا می‌برد.

تخفیف عدم خسارت، قیمت بیمه را کاهش می‌دهد

تخفیف عدم خسارت موجب کاهش قیمت بیمه بدنه و شخص ثالث شده و اگر سال گذشته از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکرده باشید، این تخفیف شامل حال شما می‌شود. طبق تعرفه‌های مصوب، میزان این مبلغ از سال اول تا سوم به ترتیب ۵، ۱۰ و ۱۵ درصد است و تا سال چهاردهم به ۷۰ درصد می‌رسد.

سقف پوشش بیمه با توجه به نرخ دیه تعیین می‌شود

حداقل و حداکثر میزان سقف پوشش بیمه شخص ثالث با توجه نرخ دیه در سال جاری تعیین می‌شود. حداقل تعهدات مالی این بیمه در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۰ میلیون تومان و حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. هرچه سقف تعهدات بیشتر باشد، درصورت بروز تصادف، بخش قابل‌ توجه‌تری از خسارت‌ها جبران می‌شود.

1

جریمه دیرکرد هزینه‌ها را افزایش می‌دهد

به دلیل این‌که بیمه شخص ثالث برای کلیه وسایل نقلیه اجباری است، برای تمدید آن نباید تاخیر داشته باشید. در غیر این صورت موظف به پرداخت جریمه خواهید شد. مبلغ جریمه دیرکرد روزانه محاسبه شده و در نهایت به مبلغ بیمه اضافه می‌شود. اگر از تاریخ بیمه شخص ثالث خودروی خود اطلاع دقیق ندارید، همین حالا می‌توانید با مراجعه به صفحه استعلام بیمه خودرو و با وارد کردن شماره پلاک، کد ملی یا کد یکتای بیمه‌نامه، اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه خودرو

هنگامی که بیمه بدنه را برای خودروی خود خریداری می‌کنید، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص توسط شما، یک‌سری خدمات ارائه دهد. آیا این هزینه برای کلیه وسایل نقلیه یکسان است؟ هر یک از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت بیمه بدنه را در بخش‌های بعدی بررسی می‌کنیم.

نوع خودرو، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه بیمه

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه، نوع خودرو است. هرچه قیمت ماشین بالاتر باشد، تعرفه بیمه نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند. در ساخت خودروهای گران قیمت از قطعات ارزشمندتری استفاده شده است که امکان سرقت آنها وجود دارد. هم‌چنین قدرت موتور این ماشین‌ها بیشتر است و امکان تصادف نیز در آنها بالاتر می‌رود. در نتیجه دارنده خودرو باید بیمه‌ای با سقف پوشش مناسب تهیه کند.

سال ساخت و قیمت روز خودرو، تاثیر مستقیم بر قیمت بیمه دارد

سال ساخت خودرو روی قیمت بیمه بدنه تاثیر مستقیم دارد. هرچه خودرو جدیدتر باشد، هزینه بیمه آن نیز بالاتر می‌رود. هنگام خرید بیمه باید به قیمت روز اتومبیل خود توجه کنید. اگر قیمت را کمتر وارد کنید، هنگام بروز تصادف هزینه خسارت پایین‌تری به شما تعلق گرفته و متضرر می‌شوید.

تخفیف‌های بیمه بدنه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

تخفیف‌های بیمه بدنه از دیگر عوامل مهم در محاسبه حق بیمه هستند و انواع مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین آنها تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه است. افرادی که در سال گذشته برای دریافت خسارت از بیمه‌نامه خود استفاده نکرده‌اند، مشمول این طرح می‌شوند. این تخفیف برای سال اول تا سوم به ترتیب ۲۵، ۳۵ و ۴۵ درصد و از سال چهارم به بعد ۶۰ درصد است.

تخفیف خودروی صفر کیلومتر، خودروهای وارداتی، مناطق آزاد،‌ تخفیف‌های مناسبتی و گروهی نیز از جمله مواردی هستند که برخی شرکت‌ها به بیمه‌گذار پیشنهاد می‌دهند. درصد این تخفیف‌ها در هر شرکت متفاوت است و مقدار ثابتی ندارد.

2

پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو شامل سه دسته حادثه، آتش‌سوزی و سرقت خودرو هستند. در صورت وقوع حادثه و آسیب دیدن خودرو،‌ بخش قابل‌ توجهی از خسارت‌های وارده توسط بیمه پرداخت می‌شود.

برای استفاده از پوشش فرعی می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، آن را دریافت کنید. این پوشش، خسارات احتمالی هم‌چون اسیدپاشی و از بین رفتن رنگ بدنه،‌ هزینه ترانزیت، خسارت ناشی از میخ‌کشی یا خط‌وخش اتومبیل را پرداخت می‌کند.

خرید بیمه شخص ثالث و بدنه از سامانه آیتول

در این بخش تلاش کردیم تا کلیه عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو را نام برده و آنها را شرح دهیم. اطلاع از این فاکتورها به بیمه‌گذار کمک می‌کند تا بیمه وسیله نقلیه خود را با دید باز خریداری کند.

برای خرید بیمه بدنه و شخص ثالث از بهترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه در ایران، به سایت آیتول به آدرس itoll.ir مراجعه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن بیمه وسیله نقلیه خود را خریداری یا تمدید کنید. پشتیبانی آیتول ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و نیازهای شما در زمینه بیمه خودرو، معاینه فنی، عوارض خودرو و سایر خدمات مربوط به خودرو است. با شماره ۸۹۵۱۸۰۱۰ - ۰۲۱ با کارشناسان این سامانه در ارتباط باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.