کد مطلب: ۲۶۹۱۷۳

عوامل موثر در تعیین قیمت سوخت در امارات

عوامل موثر در تعیین قیمت سوخت در امارات

در چند ماه گذشته، قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی بسیار بالا بوده است، امری که سبب شده تا قیمت سوخت در ماه‌های مه و ژوئن در امارات متحده عربی بسیار بالا برود.

وزارت انرژی امارات متحده عربی قیمت سوخت را در ماه جولای ۲۰۱۸ اعلام کرد. این اعلامیه در تاریخ ۲۸ ژوئن منتشر شد و بنا بر آن، قیمت سوخت در ماه جولای رو به کاهش گذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این خبری خوب برای رانندگان خودرو تلقی می‌شود، آن هم در حالی که قیمت سوخت در بیشتر ماه‌های سال ۲۰۱۸ روندی رو به افزایش داشته است.

قیمت سوخت در امارات متحده عربی به دلایل گوناگون نوسان داشته است و عوامل بسیاری بر قیمت آن تاثیرگذار است.

رانندگان باید بدانند که قیمت سوخت متکی به قیمت نفت خام برنت (شاخص اصلی نفت خام) است و هرگونه افزایش یا کاهش در قیمت نفت خام برنت نشان‌دهنده قیمت سوخت در ماه‌‌های آتی است. در چند ماه گذشته، قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی بسیار بالا بوده است؛ امری که سبب شده تا قیمت سوخت در ماه‌های مه و ژوئن در امارات متحده عربی بسیار بالا برود.

علاوه بر شاخص نفت خام برنت، عوامل دگیری نیز چون شاخص پلات و هزینه حمل‌ونقل سوخت به‌شکلی موثر بر قیمت سوخت تاثیرگذار است. یکی از عوامل موثر که تاثیر زیادی بر قیمت سوخت در سال ۲۰۱۸ دارد، مالیات پنج درصدی بر ارزش افزوده است که بر قیمت تمام انواع سوخت تاثیرگذار است.

مالیات بر ارزش افزوده از اول ژانویه سال ۲۰۱۸ عملی شده است و از آن زمان مالیاتی پنج درصدی بر تمام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی اعمال شده است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.