کد مطلب: ۴۶۶۶۱۵

عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت چیست؟

عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت چیست؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته دومین مرحله از آزادسازی سهام‌عدالت در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر 30 درصدی که اکنون می‌توانند به فروش برسانند قادر به فروش 30 درصد دیگر خواهند بود. احتمالا این خبر همان عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت چیست؟ آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت در روز عید غدیر چیست؟

در این مورد روزنامه هفت صبح گزارش داده است: علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته دومین مرحله از آزادسازی سهام‌عدالت به طور قطع در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر 30درصدی که اکنون می‌توانند به فروش برسانند قادر به فروش 30 درصد دیگر خواهند بود تا مجموع سهام قابل فروش آنها به 60 درصد افزایش پیدا کند.

او همچنین زمان احتمالی آزادسازی 40درصد پایانی سهام ‌عدالت را روز 22 بهمن امسال اعلام کرده است اما تاکید دارد که مرحله سوم و پایانی هنوز قطعی نیست.

ارزش سهام‌ عدالت 532 هزار تومانی در پایان معاملات هفته گذشته، با افت 817 هزار و 984 تومانی نسبت به هفته قبل به 18 میلیون و 816 هزار و 564 تومان رسید. به این ترتیب ارزش 30 درصد سهام‌ عدالت قابل فروش، به حدود پنج میلیون و 641 هزار تومان رسیده است. با آزادسازی 30 درصد دوم سهام ‌عدالت در روز عید قربان ارزش 60 درصد سهام‌ عدالت قابل فروش به محدوده 11 میلیون تومان خواهد رسید.

افرادی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام‌ عدالت انتخاب کرده‌اند، پس از عید غدیر می‌توانند علاوه بر 30 درصد قبلی، 30 درصد دیگر و در مجموع 60 درصد از سهام خود را به فروش برسانند.

این در حالی است که هنوز مشکلات سهامداران در خصوص فروش 30 درصد از سهام رفع نشده است و آزادسازی 60 درصد سهام ‌عدالت موانع و مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

طبق آخرین آمارها، دو میلیون و 100هزار نفر از مشمولان سهام‌ عدالت، 30 درصد از سهام خود را به فروش رسانده‌اند اما مهدی نعمتی، عضو ستاد اطلاع‌رسانی آزادسازی سهام‌ عدالت می‌گوید فرآیند فروش‌ سهام‌عدالت 900هزا ر نفر از متقاضیان هنوز تکمیل نشده است.

در هفته‌های اخیر بسیاری از سهامداران، نارضایتی خود را از تاخیر در زمان دریافت‌وجه حاصل از فروش سهام‌ عدالت اعلام کرده‌اند و می‌توان گفت پاسخ درستی را از بانک‌ها و کارگزاری‌ها دریافت نمی‌کنند.

بسیاری از مشمولان سهام‌ عدالت به دلیل نیاز ضروری به وجه حاصل از فروش سهام خود، انتظار دریافت پول را پس از مدت کوتاهی دارند. این در حالی است که برخی سهامداران پس از گذشت یک یا دو ماه از ثبت سفارش، وجه خود را دریافت می‌کنند.

جدیدترین خبر در خصوص سهام‌ عدالت، طرح واگذاری سهام به افردای است که در زمان واگذاری به آنها سهام تعلق نگرفت و در حال حاضر از آنها به عنوان جاماندگان سهام‌ عدالت یاد می‌شود. نمایندگان مجلس به شکل جدی پیگیر این موضوع هستند و در نظر دارند اقشار کم درآمد جامعه را که شش دهک جامعه را در برمی‌گیرند، در اولویت دور جدید واگذاری سهام ‌عدالت قرار دهند. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی جاماندگان سهام ‌عدالت به احتمال روند بررسی طرح ساماندهی جاماندگان سهام‌ عدالت در جلسه علنی روز یکشنبه، 11 مرداد ماه اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    ای خدا چرا درد وبدبختی وشرمندگیه با نزد خانوادمونو توی این بیماری وبیکاری کسی از مسئولین نمیبینن نمیشنون کجا بریم به کی بگیم حقمونو بدین ۶۷ روزه ثبت فروش کردم بدون مشکلی در انصار یک ریال واریزی نداشتم نه بانک نه کارگزاریشون به هیچ کس پاسخگو نیستن

  • ناشناس

    سلام بانک صادرات بعد دوماه ۲۰۰تومن ریخت پس بقیش کی میده چند روز گذشته از واریزیش.
    بانک صادرات چکارمیکنی؟ خوب حال میکنی با پول ما ها!!
    نمیخای بریزی حساب؟؟

  • ناشناس

    بانک صادرات سهامم مرحله اول فروختم سی درصدشو 16000000ریختن کثیفترین بانکه

  • واحد

    ای دولت اگه میخوای عیدی بدی پول سی درصد اولی رو بدین خواهشن پیگیری کنید چجوری بگم گرفتار فقریم

  • واحد

    من از طریق ایوا چهار تا سهام خودم بچه هام رو در تاریخ دهم خرداد فروختم ولی بانک ملی یک وصد ریخته الباقی کی میریزن معلوم نیست کسی هم جواب گو نیست خواهشن یکی پیگیری کنه مردم ایران بدبختن

  • جعفری

    سامانه سعدی زیر نظر کارگزاری فارابی مبالغ حاصل از فروش 22 تیر تا 6 مرداد رو هنوز واریز نکرده، البته مبالغ مربوط به قبلش رو کامل واریز کرده و بعدی ها رو هم مقداری واریز کرده و در حال واریزه، اما این وسط حدود یک میلیون و خورده ای جا مونده، کسی چاسخگو هست؟

  • محمد

    سلام من سهامم 647 هزاراست وتحت پوشش کمیته ام ایایک ملیونی حساب میشود خاستم لطفن جوابموبدیدممنون

  • ناشناس

    بانک ملی خواهش می کنیم پول مارا واریز کن دیگه صبر مون تمام شده یه ریالم برای من وپسرم واریز نکردی لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس

    بانک صادرات چرا واریز نمیکنه گرفتاریم

  • امین

    نظری ندارم