کد مطلب: ۲۵۱۰۲۵

فراخوان حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در روسیه

فراخوان حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در روسیه

رئیس ستاد اولین نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادراتی ایران در روسیه از برگزاری این نمایشگاه در روزهای سی‌ام شهریور در بندر ماخاچکالا (جنوب روسیه) و سی‌ام آبان در بندر ولادی وستوک (شرق) و بیست و نهم اسفند در شهر سن پترزبورگ (غرب) خبر داد.

دکتر فریدون کوصدقی گفت: این سه منطقه، مکان پخش و مبادی ورودی کالا به داخل فدراسیون روسیه می‌باشند و از اهمیت سوق‌الجیشی مهمی برخوردارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر کوصدقی امروزه بخش اعظمی از فعالیت‌های صادراتی کشور در شهر مسکو متمرکز است که این بازار نیز توسط تجار ترکیه و جمهوری آذربایجان قبضه شده تا جائیکه هم اکنون سهم بازار ایران در روسیه کمتر از ۵ درصد و ترکیه ۳۰ درصد است.

در این شرایط رقابت‌های ناسالم تجار ایرانی و نبود نظارت کافی نیز مزید بر علت بوده تا اهداف صادراتی ما در روسیه آنطور که باید و شاید محقق نشود.

دکتر کوصدقی افزود: تلاش ما این است تا در فرصت باقیمانده تا برگزاری این نمایشگاه‌ها، ارتباط نوینی بین تجار ایرانی و روسی برقرار کنیم و در این رابطه هشت فرایند راهبردی تدوین و اجرایی شده که در قالب امکانات و خدمات اختصاصی به صادرکنندگان ایرانی ارایه خواهد شد:

۱- استفاده از بیمه اعتباری پوشش ریسک صادرات توسط صندوق ضمانت صادرات ایران، به این‌صورت که طرف روسی تضمین کافی به صندوق ضمانت صادرات داده و بعد از اعتبارسنجی طرف روسی، صندوق ضمانت صادرات کلیه قراردادهای تولیدکنندگان ایرانی با تجار روسی را بیمه اعتباری کرده و ریسک عدم بازگشت پول در قراردادها را بر عهده می‌گیرد.

۲- استفاده از سیستم بانکی میر بیزنس بانک در مسکو (بانک ملی ایران)

- صدور خدمات فنی مهندسی در مقابل بدهی‌های جمهوری اسلامی به فدراسیون روسیه و ترکمنستان

۴- اخذ استاندارد Ghost روسیه برای ورود کالای ایرانی به خصوص لبنیات و داروی انسانی و حیوانی و مواد غذایی

۵- با توجه به اینکه ایران تنها کشوری است که معافیت ترجیهی گمرکی در روسیه ندارد، روش‌های جدید جهت اخذ معافیت گمرکی استفاده می‌شود.

۶- روش‌های نوین جهت تقلیل هزینه و زمان حمل‌ونقل اعمال می‌گردد.

۷- آموزش لازم جهت بسته‌بندی به سلیقه روسی ارائه خواهد شد.

۸- استفاده از بازاریابی با روش روسی که متاسفانه تاکنون بازاریابی به روش ایرانی اعمال شده است که به هیچ‌وجه موفق نبوده‌ایم.

به اعتقاد کوصدقی حضور فعال و پررنگ تولیدکنندگان و برندهای ایرانی در این نمایشگاه سرآغاز تعامل با تجار روسی و افزایش سهم کالاهای باکیفیت ایرانی در بازار روسیه خواهد شد.

وی گفت: گروه‌های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی (نهاده‌ها، محصولات و ادوات کشاورزی)،خودرو، قطعات صنعتی، برق، انرژی و مکانیک، فرش، نساجی، چرم و پوشاک،صنعت چوب و مشتقات آن، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات سلولزی - بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی - دارویی،صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی، گروه معدن وگروه پتروشیمی از گروه‌های واجد شرایط برای حضور در این نمایشگاه خواهند بود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این نمایشگاه می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۰۲۳۶۷۹ تماس حاصل نموده و یا به آدرس اینترنتی www.expo.khalkhalkhazar.com مراجعه نمایند.

منبع: بازتاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.