کد مطلب: ۷۶۵۶۸

حرکت قطار تهران-کربلا روزهای سه‌شنبه هر هفته

دومین قطار ترکیبی تهران-کربلا روز سه‌شنبه هفته جاری در قالب چارتر هیأت‌‌های مذهبی، زائران حسینی را به سمت کربلا جابه‌جا می‌کند و با پایان یافتن ایام اربعین، این قطار روزهای سه‌شنبه هر هفته اعزام می‌شود و تهیه بلیت آن از طریق آژانس‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.  روز سه‌شنبه هفته گذشته بود که اولین قطار مستقیم ترکیبی

دومین قطار ترکیبی تهران-کربلا روز سه‌شنبه هفته جاری در قالب چارتر هیأت‌‌های مذهبی، زائران حسینی را به سمت کربلا جابه‌جا می‌کند و با پایان یافتن ایام اربعین، این قطار روزهای سه‌شنبه هر هفته اعزام می‌شود و تهیه بلیت آن از طریق آژانس‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

روز سه‌شنبه هفته گذشته بود که اولین قطار مستقیم ترکیبی تهران-کربلا راه‌اندازی شد.

حرکت این قطار ‌6 تخته‌ در روز سه‌شنبه مورخه 18/08/95 در ساعت 15:30 ‌از تهران به سمت شلمچه به طول 960 کیلومتر آغاز ‌شد؛ از آن جهت که در مسیر منتهی به بصره، هنوز خط‌آهن توسط راه‌آهن عراق تکمیل نشده است، مسافران این قطار در مرز شلمچه‌ پس از انجام تشریفات گذرنامه‌ سوار بر اتوبوس شده و در مسیری 35 کیلومتری به بصره‌ و دوباره ‌به وسیله قطار در مسیری ‌480 کیلومتر‌ی به کربلا اعزام شدند.

طول مدت این سفر 27 ساعت و ‌جمع کل بهای بلیت 130 هزار تومان است.

بنابراین گزارش روز سه‌شنبه هفته جاری دومین قطار ترکیبی تهران-کربلا متعلق به شرکت ریلی مهتاب‌سیر جم با 128 سالن مسافری ‌زائران امام حسین (ع) را به سمت کربلا جابه‌جا می‌کند‌ و از همین مسیر نیز زائران اباعبدالله الحسین به کشور باز می‌گردند.

‌قطار فعلی نیز در چارتر هیأت‌‌های مذهبی است و با پایان یافتن سفر‌های اربعین، حرکت قطار مذکور روزهای سه‌شنبه هر هفته ساعت 15:30 انجام می‌شود و تهیه بلیت آن از طریق آژانس‌های سطح شهر امکان‌پذیر خواهد بود.

بنابراین گزارش همچنین در ایستگاه راه‌آهن بصره تا کربلا، شرکت راه‌آهن عراق در ایام اربعین روزانه 5 رام قطار برای سیر راه‌اندازی می‌کنند تا زائران متقاضی بتوانند از این سیستم حمل و نقلی برای رفتن به کربلا و مسیر برگشت استفاده کنند.‌

به گزارش فارس‌، همچنین در طول مدت ایام اربعین امسال (از 20 آبان‌ماه تا 5 آذر)، برای مسیر تهران - خرمشهر - تهران، تعداد 40 رام قطار با ظرفیت 35000 صندلی پیش‌بینی شده است.

از سوی دیگر ‌برای جابه‌جایی مسافران حدفاصل ایستگاه خرمشهر به شلمچه به طول 17 کیلومتر، هر نیم ساعت یک قطار پیش بینی شده است و در کل صندلی ریلی ایجادی اربعین سال جاری 150‌ هزار صندلی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.