کد مطلب: ۵۸۱۱۸۲

آغاز فروش بلیت برای پروازهای اربعین با نرخ مصوب

آغاز فروش بلیت برای پروازهای اربعین با نرخ مصوب

یک مقام مسئول از آغاز عرضه بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب خبر داد و گفت: مطابق با ویزاهای صادر شده، پروازهای اربعین نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مشکلات زائران اربعین در روزهای گذشته این بود که چرا با وجود اعلام جزئیات پروازهای اربعین از شرایط و پروتکل‌های بهداشتی تا سهمیه ایران و قیمت بلیت هواپیما، هنوز بلیتی به زائران در این سایت‌ها عرضه نشده است.

روز گذشته سازمان هواپیمایی طی اطلاعیه‌ای از آمادگی همه شرکت های هواپیمایی ایرانی، به منظور صدور بلیت سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است، براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان حج و زیارت، همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی، منتظر ارائه لیست زائران تایید شده در سامانه سماح بوده و به محض ارسال این لیست از سازمان حج و زیارت، شرکت‌های هواپیمایی نسبت به صدور بلیت هواپیما اقدام می‌کنند.

فروش بلیط پروازهای اربعین در سایت‌های مختلف

در این زمینه یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی توضیح داد: با توجه به صدور حدود ۲۴ هزار ویزا برای زائران و مطابق با این آمار بلیت پروازهای اربعین عرضه می‌شود و بر این اساس از همه زائرانی که موفق به دریافت ویزا شده‌اند درخواست می‌کنیم که از هر کدام از سایت‌های اینترنتی، دفاتر ایرلاین‌ها یا آژانس مسافرتی که می‌خواهند برای تهیه بلیت اقدام کنند.

وی افزود: برخی مانند سازمان حج و زیارت آژانس‌هایی به زائران معرفی می‌کنند تا از آنجا امور مربوط به سفرشان را انجام دهند اما واقعیت این است که زائران می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه سماح از طریق هر یک از آژانس‌های مسافرتی که بخواهند برای دریافت ویزا اقدام کنند و پس از دریافت ویزا نیز از هر طریقی که بخواهند می‌توانند بلیت پروازهای اربعین را برای خودشان تهیه کنند.

صدور ویزا برای ۲۴ هزار نفر

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده تا کنون ۲۴ هزار ویزا برای زائران صادر شده است. البته از زائران می‌خواهیم که به هیچ وجه بدون دریافت ویزا اقدام به خرید بلیت هواپیما نکنند چرا که سامانه‌ها و اطلاعات سازمان حج و زیارت، شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری با یکدیگر همخوانی دارد و به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای چارتر شدن پروازها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مجوزی صادر شده است یا خیر؟ ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته هیچ پرواز چاتری دراین ایام یعنی در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر اجازه و مجوز ندارد و چارتر کردن آن قطعا تخلف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگری درباره قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین، گفت: مسلما نرخ مورد توافق بین سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی همان قیمت‌های اعلامی گذشته و اگر در این میان در حق زائری اجحاف شود با متخلفان و گرانفروشان برخورد می‌شود ( ایسنا ).

آغاز فروش بلیت برای پروازهای اربعین

سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده است که فروش بلیت پروازهای اربعین حسینی با قیمت مصوب آغاز شد.

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز تحویل ویزا به زائران عتبات عالیات، مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و دفتر خدمات مسافرت هوایی معتبر نسبت به تهیه بلیت پروازهای اربعین حسینی با قیمت مصوب اقدام کنند.

همچنین بنا به اعلام قبلی و دستور سازمان حج و زیارت، ثبت نام در سامانه سماح، داشتن تست PCR منفی با اعتبار حداقل ۷۲ ساعت، کارت واکسن دو دُز و داشتن ویزای معتبر از الزامات صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین به شمار می‌رود ( مهر ).

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.