کد مطلب: ۵۲۴۵۳۲

فروش خودرو شاسی بلند روسی در ایران آغاز شد

فروش خودرو شاسی بلند روسی در ایران آغاز شد

فروش مستقیم خودروی شاسی بلند پاتریوت از شرکت خودروسازی یواز روسیه پس از ۳۰ سال در ایران از سر گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروش مستقیم خودروی شاسی بلند پاتریوت از شرکت خودروسازی یواز روسیه در ایران آغاز شده است. پذیرش درخواست برای این خودرو از شش ماه پیش آغاز شد، اما توزیع کننده محلی، سروش دیزل مبنا به تازگی اولین خودرو را به مشتریان خصوصی تحویل داد. علاوه بر پاتریوت، ایران قصد دارد هانتر، پیکاپ و پروفی را نیز بفروشد.

از زمان اعلام قیمت‌ها در سپتامبر ۲۰۲۰، پاتریوت تقریباً یک و نیم برابر در ایران افزایش قیمت داشته است و از ۶۰۰ میلیون تومان به ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است. براین اساس، پاتریوت در ایران حدود ۲۰.۴ هزار دلار قیمت دارد.

از نظر فنی، پاتریوت در ایران با پیکربندی‌های فول آپشن فروخته شده در روسیه تفاوتی ندارند: زیر کاپوت آن یک موتور ZMZ-Pro بنزینی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار، یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک وجود دارد، همچنین دو کیسه هوا، یک سیستم تثبیت کننده، یک سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کمک هنگام رانندگی در سربالایی و سرازیری دارد.

در ایران، یواز پاتریوت با سوزوکی ویتارا جمع و جورتر قابل مقایسه است. ظرفیت بازار خودرو ایران بسیار زیاد است و به دلیل تحریم‌های اعمال شده در سال ۲۰۱۸، رقابت نسبت به سایر کشور‌ها کمتر است، براین اساس ممکن است ایران به یکی از کلیدی‌ترین بازار‌های فروش یواز تبدیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا من که مشخصات و قبلا دیده بودم ۱۲۸ اسب بخار بود چرا اینجا ۱۵۰ نوشته شده؟

  • مولا

    چقدر هم زشته مال همین روسیه خودشون نمی خرند ولی خ زیاده???????

  • حمید

    ماشین خوبی است در روسیه خریدار زیاد دارد موتور جدیدش 150 اسب قدرت دارد به ماشینهای اروپایی نمی رسد ولی بهتر از چینیهاست قیمتش در روسیه از 12 هزار دلار تا 14 هزار می باشد

  • ناشناس

    سلام، فروش انبوه یوآز چه زمانی آغاز می‌شود؟

  • ناشناس

    لیاقت ما همون پرایده مدل ۷۶ هس تمام.

    • ناشناس

      جمع نزن
      تمام

  • ناشناس

    ماشین های روسی و چینی هم تولید داخل محسوب میشه به دو دلیل یکی اینکه کیفیتشون ازماشینهای داخلی پایین تر است دوم اینکه تقریبا اختیار دار تصمیمات خارجی تولید ماشین در کشور هستند هر جوری بخوان می چرخونن وهرگز هم نمی زارن با سایر کشورها رابطه درست بشه و ماشین با کیفیت و قیمت مناسب وارد بشه

  • کارشناس خودرو

    با سلام،باید واقعیت را قبول کرد خودروهای روسی از خودروهای ایرانی خیلی بهتر است. متاسفانه ما از نظر تولید مواد با کیفیت واقعا عاجز هستیم چون دانش آنرا نداریم. این روسها از نظر تکنولوژی مواد خیلی از ما جلوتر هستند. بهتر است تعرفه واردات خودروهای روسی و چینی کاهش یابد تا قشر متوسط هم بتوانند سوار آنها شوند و خودروسازان داخلی کمی به خودشان بیایند و خودروهای بی کیفیت تحویل ما ندهند.ما واقعا از کیفیت بسیار پایین خودروهای ساخت داخل خسته شده ایم.

  • ناشناس

    بسیار عالی خودرو هاشون واقعا خوب و زیباست
    فقط قیمت نرخ گمرک باید کمتر باشه
    سپاس

  • ناشناس

    عالی است

  • ناشناس

    خیلی خشکه سواریش! انگار سواره پیکان وانتی! اصلا فکرشم نمیکردم اینقدر خشک باشه!