کد مطلب: ۵۹۲۹۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روش جدید خودروسازان برای فروش / لیست کامل خودروهایی که مزایده شدند

روش جدید خودروسازان برای فروش / لیست کامل خودروهایی که مزایده شدند

همزمان با اجرای طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری خودروسازان که طبق ادعای خودشان این طرح‌ها برای آنها زیان دارد این بار روش فروش مزایده هم آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ، همزمان با اجرای طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری خودروسازان که طبق ادعای خودشان این طرح‌ها برای آنها زیان دارد این بار روش فروش مزایده هم آغاز شده است.

در مزایده جدید اعلامی اعلام شده بود که «هفتادوهشتمین مرحله مزایده عمومی خودروهای سایپا، از روز چهارشنبه ۵ آبانماه ۱۴۰۰ فعال شده است. ثبت نام در مزایده سایپا به مدت ۴ روزه ادامه داشته و نهایتا در روز یکشنبه ۹ آبانماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۵، به پایان می‌رسد.»

در این مرحله از مزایده اینترنتی سایپا، مشتریان امکان خریداری ۲۳۸ خودرو مزایده‌ای را داشتند که مدل‌های آنها عبارت بودند از: پراید ۱۵۱ معمولی ، پراید ۱۵۱ پلاس، پراید ۱۱۱ ، پراید ۱۳۱ ، پراید ۱۳۲، پراید صبا دوگانه سوز، تیبا هاچبک،تیبا صندوقدار معمولی، تیبا صندوقدار پلاس،
تیبا صندوقدار دوگانه سوز، ساینا دنده‌ای، ساینا اتوماتیک، کوییک دنده‌ای، کوییک اتوماتیک پلاس، چانگان CS35 اتوماتیک، کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک، کیا ریو، زانتیا ۲۰۰۰ اس ایکس، نیسان ماکسیما، زوتی Z300 وارداتی،آریو ۱۶۰۰ دنده‌ای، آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک، رنو تندر ۹۰، برلیانس ۲۳۰، برلیانس V5 و وانت نیسان زامیاد.

این مزایده در سامانه اینترنتی مزایده سایپا به نشانی https://auc.saipacorp.com انجام شده است و احتمالا طرح‌های جدید دیگری نیز ادامه خواهد داشت.

در این سامانه نوشته شده است: «در ایام برگزاری مزایده امکان بازدید حضوری خودروها از ساعت ۸ الی ۱۵ در آدرس کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج- خیابان پنجاه دوم روبروی اداره تحویل شرکت سایپا - پارکینگ شیرازی وجود دارد .»

اما این مزایده‌ها چه شرایطی دارند؟ آن طور که سایت باما نوشته است:

۱- خودروهای مزایده سایپا، بدون گارانتی و بدون کارت طلایی تحویل برندگان مزایده می‌شوند.

۲- به علت توقف طولانی مدت خودروهای مزایده‌ای در پارکینگ‌های روباز، امکان فرسودگی برخی قطعات خودرو مانند لاستیک، باتری‌ها، لوازم مصرفی و … وجود دارد. لذا برنده مزایده باید این شرایط را بپذیرد و سایپا نیز هیچ مسئولیتی برای برطرف کردن این مشکلات، برعهده نمی‌گیرد.

۳- خودروهای مزایده سایپا، به‌صورت خاموش تحویل مشتری می‌شوند و ممکن است فاقد بنزین باشند.

۴- سایپا هیچ مسئولیتی برای انتقال خودروهای مزایده‌ای به خارج از پارکینگ ندارد و انجام این کار، تماما برعهده برنده مزایده خواهد بود.

۵- خودروهای مزایده‌ای ممکن است کمبود قطعات یا لوازم داشته باشند. اما سایپا مسئولیتی برای تامین کسری خودروها، هیچ مسئولیتی ندارد.

۶- طبق قوانین مزایده سایپا، بعد از فروش خودرو به برنده مزایده، خریدار خودرو مزایده‌ای حق هیچگونه اعتراضی ندارد. این یعنی اینکه باید ریسک تمامی خطرات آینده را به جان بخرید! به عبارت بهتر، اگر بعد از تحویل گرفتن خودرو متوجه ایراد و مشکلاتی مانند کسری قطعه، خرابی قطعه، ایرادات فنی، ایرادات بدنه، کمبود تجهیزات و هر ایراد جدیدی شدید، سایپا هیچ مسئولیتی برای پاسخگویی به مشتری ندارد.

۷- در زمان مزایده سایپا، کارشناسان این شرکت، نواقص را بصورت کلی بیان می‌کنند و هیچوقت همه ایرادات یا ریز مشکلات خودرو را اعلام نمی‌کنند. پس باید مراقب این نکته مهم نیز باشید. ضمن اینکه سایپا صراحتا اعلام کرده است که این شرکت، مسئولیتی برای رفع ایرادات عنوان شده یا حتی ایرادات عنوان نشده، ندارد!

۸- اگر برنده مزایده خودرو شدید و از طرف سایپا به شما خبر داده شد که خودروی‌تان آماده تحویل است، حداکثر ظرف یک هفته برای تحویل گرفتن خودرو فرصت دارید. در غیر این صورت باید جریمه تاخیر را به‌صورت روزانه پرداخت کنید. این جریمه صرفا برای هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ است.

۸- میزان کارکرد اعلام شده برای خودروهای مزایده سایپا، ممکن است نادرست باشد. بنابراین در صورت عدم انطباق کارکرد اعلامی توسط سایپا با کارکرد واقعی خودرو، مسئولیتی برعهده سایپا نبوده و برنده مزایده نیز حق اعتراض نخواهد داشت.

۹- اگر اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو به پایان رسیده باشد، تمدید بیمه‌نامه و همچنین پرداخت جریمه دیرکرد بیمه، برعهده برنده مزایده است. ضمنا تا زمانیکه بیمه‌نامه معتبر را ارائه ندهید، امکان تحویل گرفتن خودرو را هم ندارید.

۱۰- برنده خودرو مزایده‌ای، بعد از تحویل گرفتن خودرو، حداکثر ۷۲ ساعت فرصت دارد تا به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و فک پلاک را انجام دهد. در غیر اینصورت، شرکت سایپا مبلغ سپرده را به نفع شرکت، ضبط کرده و معامله خودرو را فسخ می‌کند.

آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام. ایا این بی قانونی در کشور نیست یک شرکت به خودش اجازه هر کاری می دهد بدون اینکه جواب گو باشد گناه مصرف کننده. دراین کشور چیست

    • مجید

      چهل ساله این دوتا بنگاه مافیایی هرکاری دلشان خواسته کردن و بجای تولید بهتر روزبه‌روز کیفیت رو پایین و قیمت رو نجومی بالا بردن و هیچ دولتی هم نتونسته مهارشون کنه. فقط یک راه هست که اونم طمع ملت مانعشه، وگرنه کافیه یکسال مردم ماشین نخرن، تا این دوتا بنگاه فرغون سازی، ورشکسته نشن، دولتیا و سیستم اجازه واردات آزاد رو نمیده چون چندبرابر تولید دارن سود می برند

  • ناشناس

    قانون جنگل، سایپا یه مونتاژکار دغل.

  • بدبخت بیچاره

    سایپا و ایرانخودرو هیچ مسئولیتی در خصوص گارانتی خودرو های صفر کیلومتر هم ندارند چه رسد به این خودروهای اسقاطی

  • ناشناس

    بعد میگن دلال های ماشین دزدن?اینا چی هستن

    • ناشناس

      هرچه مینویسم میگید الفاظ نامناسب ،خدایی کجای دنیا مزایده اینطور است

  • ناشناس

    بزرگترین دلال خودرو دولت است . ببین چقدر ماشین احتکار کرده و از پاسخ گویی فراری هستند

  • ناشناس

    نخیر الفاظ نامناسب نمینویسم که یک وقت شما ناراحت شوید خدای ناکرده

  • ناشناس

    خدا پدر هرچی دزدهست رو بیامرزه واقعا…..

  • ناشناس

    خیلی خیلی لطف کرده سایپا !!!!!تعطیل کنید ،دربش گل بگیرید

  • ناشناس

    مسولین محترم ،ریس جمهور منتخب به دادمان برسید ،فرهنگی بازنشسته

  • ناشناس

    عالی است