کد مطلب: ۵۲۱۰۴۸

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در گفتگو با تجارت‌نیوز:

فروش پوشاک ایرانی به نام برند خارجی! / بازار پوشاک شب عید تعطیل می‌شود؟

فروش پوشاک ایرانی به نام برند خارجی! / بازار پوشاک شب عید تعطیل می‌شود؟

برندهای خارجی از پاساژهای لاکچری رفتند. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک می‌گوید: آن دسته از فروشندگانی که مجوز فروش برندهای خارجی را داشتند با تولیدکنندگان ایرانی قرارداد بستند و پوشاک ایرانی را با نام برند خارجی می‌فروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروشندگان پوشاک می‌گویند این بازار در شب عید رونق چندانی ندارد. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک به تجارت‌نیوز گفت: قدرت خرید کم و جیب مردم خالی شده است و به نظر می‌رسد که امسال مردم ترجیح داده‌اند لباس‌های قدیمی‌تر خود را بپوشند. در واقع پول خرید پوشاک صرف مایحتاج اولیه زندگی‌ افراد شده است.

سعید جلالی قدیری ادامه می‌دهد: این روزها ویترین بخشی از پاساژهای لاکچری که تنها پوشاک برند می‌فروختند به فروش لباس‌های معمولی دوخت ایران اختصاص داده شده است.

به گفته قدیری با اجرای طرح مبارزه با قاچاق، تقلبی در بازار راه افتاده است پوشاک ایرانی به جای برند خارجی فروخته می‌شود! یعنی آن دسته از فروشندگانی که مجوز فروش برندهای خارجی را داشتند با تولیدکنندگان ایرانی قرارداد بستند و پوشاک ایرانی را با نام برند خارجی می‌فروشند.

مشاهدات میدانی تجارت‌نیوز نیز حاکی از این است که در بسیاری از پاساژهای مناطق بالای شهر، بسیاری از فروشگاه‌های برند اجناس خارجی ندارند اما در مقابل در فروشگاه یا اجناس متفرقه وجود دارد یا اجناس ایرانی.

بازار پوشاک شب عید تعطیل می‌شود؟

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ممکن است بازار پوشاک تعطیل شود. سعید جلالی قدیری با اشاره به این احتمال گفت: چنانچه ستاد کرونا بازار پوشاک را تعطیل نکند، وضعیت فروش پوشاک بهتر می‌شود اما چنانچه واحدهای صنفی تعطیل شوند دوباره وضعیت سال گذشته برای تولیدکنندگان و فروشندگان تکرار می‌شود. تولیدکنندگان پوشاک امسال همه امیدشان بازار شب عید است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا م

    اینکه خبر خوبی هست بحای خروج ارز از کشور از کالای ایرانی حمایت میشود و بعد از مدتی تولید کنندگان ایرانی اجناس با کیفیت تری برای سلیقه های لاکچری تولید میکنند و چرخه اشتغال رونق میگیرد