کد مطلب: ۱۴۵۷۶۷

فصل جدید بازی تاج و تخت رکورد شکست

فصل جدید بازی تاج و تخت رکورد شکست

نمایش آغازین فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» با بیش از ۱۶ میلیون مخاطب، رکورد شبکه «HBO» را شکست.

انتشار آغازین فصل هفتم سریال محبوب «بازی تاج و تخت» در حالی با مجموع ۱۶.۱ میلیون بیننده همراه شد که در ساعت نخستین انتشار این سریال هجوم کاربران برای تماشای آنلاین آن موجب شد سایت شبکه HBO برای مدتی از دسترس خارج شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ورایتی، شمار مخاطبان آغازین فصل هفتم این سریال ۵۰ درصد بیشتر از تعداد بینندگان انتشار آغازین فصل ششم بوده است و در میان تمامی سریال‌های شبکه «HBO» تاکنون بیشترین مخاطب را در انتشار آغازین یک فصل داشته است.

فصل هفتم «سریال تاج و تخت» همچنین رکورد بالاترین بیننده همزمان را در شبکه تلویزیونی «HBO» به نام خود ثبت کرده است.

فصل ششم این سریال در مجموع متوسط مخاطب ۲۵.۷ میلیون نفر را برای هر اپیزود داشت تا رکورد پربیننده‌ترین فصل یک سریال تلویزیونی را در شبکه «HBO» از آن خود کرده باشد. این مجموع تلویزیونی را می‌توان یک استثناء در میان آثار تلویزیونی این روزها دانست چرا که با انتشار هر فصل، شمار مخاطبان آن افزایش می‌یابد.

مجموعه «بازی تاج و تخت» بر اساس رمان‌های «ترانه‌ یخ و آتش» نوشته «جورج آر.آر. مارتین» ساخته می‌شود و «دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

سریال «بازی تاج و تخت» تا کنون موفق به کسب ۳۸ جایزه امی شده است تا در تاریخ این جوایز در میان تمامی سریال‌ها رکورددار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.