کد مطلب: ۶۱۹۲۷۳

خبر فوت پادشاه عربستان صحت دارد؟

خبر فوت پادشاه عربستان صحت دارد؟

برخی رسانه‌ها از صبح امروز به نقل از تلویزیون سعودی، از مرگ پادشاه عربستان خبر داده‌اند، اما این خبر تا چه اندازه صحت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا خبر فوت ملک سلمان، پادشاه عربستان حقیقت دارد؟

از ساعتی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از تلویزیون سعودی، از مرگ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی خبر داده‌اند.

پیگیری خبرگزاری تسنیم از رسانه‌های رسمی عربستان (خبرگزاری واس و شبکه‌های الاخباریه و العربیه) نشان می‌دهد، چنین خبری تا این لحظه صحت ندارد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه هفتم و کنونی عربستان سعودی، خادم‌الحرمین الشریفین و رئیس مجلس وزیران عربستان سعودی و رئیس آل سعود است.

پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۱، وزارت دفاع عربستان ـ. که همواره در دست ولیعهد بود_ به وی سپرده شد. پس از مرگِ نایف بن عبدالعزیز در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲، سلمان بن عبدالعزیز به‌عنوان ولیعهد عربستان و سومین ولیعهد عبدالله بن عبدالعزیز انتخاب شد. پس از مرگ ملک عبدالله، سلمان در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵ رسماً بعنوان پادشاه عربستان سعودی انتخاب شد.

مواضع سیاسی

براساس اسناد منتشر شده توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس، سلمان بن عبدالعزیز، در سال ۲۰۰۷ میلادی و در دورانی که فرماندار ریاض بود، به سفیر آمریکا در عربستان‌ می‌گوید که پادشاهی سعودی در دوران پهلوی دارای «روابط عالی» با ایران بود و ایران در دوران محمدرضا شاه پهلوی به مراتب دارای قدرت نظامی بیشتر و اقتصادی قوی‌تر از «ایرانِ امروز» بود.

براساس اسناد منتشر شده توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس، سلمان بن عبدالعزیز، در سال ۲۰۰۷ میلادی و در دورانی که فرماندار ریاض بود، به سفیر آمریکا در عربستان‌ می‌گوید که انجاماصلاحات به دلایل فرهنگی و قبیله‌ای و نه به دلایل مذهبی در عربستان سعودی امکان‌پذیر نیست و اصلاحات مورد نظر غرب دارای تبعات خوشایندی برای پادشاهی سعودی نخواهد بود. سلمان بن عبدالعزیز، از منتقدین سیاست خارجی دولت باراک اوباما و سیاست نرمش در برابر ایران بود.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.