کد مطلب: ۷۳۹۱۷۱

قهرمانی جام جهانی تنها امید مردم شکست‌خورده آرژانتین

قهرمانی جام جهانی تنها امید مردم شکست‌خورده آرژانتین

مدت‌هاست مردم آرژانتین بار سنگین تورم را به دوش می‌کشند. حالا چشم امید آنها به فینال امروز است تا با قهرمانی جام جهانی مقداری از مشکلات اقتصادی خود را فراموش کنند. اگر لیونل مسی در آخرین حضور خود در جام جهانی، همچون مارادونای فقید قهرمانی را به مردم کشورش هدیه دهد برای همیشه در تاریخ فوتبال این کشور جاودانه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مردم کشور آرژانتین با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. تورم شدید، 43 درصد از مردم این کشور را به فقر کشانده و گرسنگی را افزایش داده است. خانواده‌های آرژانتینی در حال مبارزه با بحران اقتصادی افزایش قیمت‌ها هستند.

اما این روزها نقطه روشنی برای مردم آرژانتین پدیدار گشته و آن هم مسابقات جام جهانی است. تیم ملی آرژانتین به کاپیتانی لیونل مسی پس از شروع نه چندان قدرتمند خود، تیم‌های دیگر را یکی پس از دیگری شکست داده و حالا به فینال این مسابقات رسیده است.

به نقل از وال‌استریت ژورنال ، امروز که فینال جام جهانی میان دو تیم فرانسه و آرژانتین برگزار می‌شود طرفداران آرژانتینی چشم به راه پیروزی تیمشان هستند تا به این بهانه برای مدتی هم شده از ناامیدی‌ها و فشارهای اقتصادی بگریزند.

برخی طرفداران معتقدند که حتما باید پیروز این مسابقات شوند تا احساس ناخوشی و ناراحتی را که مدت‌هاست بر زندگی آنها سایه افکنده، بپوشاند.

شانس آرژانتین برای پیروزی بالاست اما در فینال قطر با رقیب سرسختی روبرو می‌شود. صحنه خداحافظی در ورزشگاه لوسیل آماده شده است و تعداد تماشاچیان به 89 هزار نفر می‌رسد و میلیاردها نفر در سراسر به تماشای این بازی خواهند نشست.

هر دو تیم فرانسه و آرژانتین به دنبال سومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی هستند. اما با وجود اعتراضات و رسوایی سیاسی که زندگی مردم این کشور لاتین را تحت تاثیر قرار داده است، طرفداران عمیقا آرزو می‌کنند که پیروز بازی شوند. پیروزی که به جشن و شادی بزرگی منجر خواهد شد که در این زمان سخت به شدت به آن نیاز دارند.

آنها می‌گویند ما به این شادی نیاز داریم زیرا روزهای بسیار بدی را پشت سر گذاشته‌ایم و وضعیتمان از هر زمان دیگری وخیم‌تر است اما تیم سفید آبی‌ها به ما کمک می‌کند مشکلاتمان را از یاد ببریم.

اقتصاد آرژانتین، رو به وخامت می‌رود

انتظار می‌رود تورم این کشور تا پایان سال به 100 درصد برسد و اعتصابات نیروی کار برای افزایش دستمزد همچنان ادامه دارد. نرخ بهره این کشور در حدود 18 درصد تایید شده و رئیس جمهور این کشور، آلبرتو فرناندز، اعلام کرده که در منزل شخصی خود به تماشای مسابقات خواهد نشست.

بازیکنان آرژآنتین در قطر نیز متوجه میزان اهمیت مسئولیت خود هستند. دروازه‌بان این تیم یعنی امیلیانو می‌گوید: «به خاطر اقتصاد وضعیت مردم و کشورمان آنچنان خوب نیست. بنابراین خوشحال کردن مردم بیشترین رضایت را به من می‌بخشد». مارتینز نیز پس از پیروزی بر هلند گفت که این کار را برای 45 میلیون نفر انجام می‌دهند.

آرژانین از سال 1986 نتوانسته قهرمان جام جهانی شود و این فینال تنها موضوع بحث این روزهای این کشور است. در جای جای کشور از پرچم‌ها و پیراهن‌های لیونل مسی گرفته تا صفحات نمایش مستقر در خیابان‌ها برای تماشای بازی، نشانه‌های شیفتگی این مردم نسبت به تیم ملی و لیونل مسی به چشم می‌خورد.

یکی از طرفداران می‌گوید: «همه ما روز دوشنبه به زندگی عادی خود بازمی‌گردیم و زندگی ادامه خواهد داشت اما اگر تیم ببرد، حداقل خوشحال هستیم. ما در سختی زندگی می‌کنیم اما اگر پیروز شویم این شادی برای سال‌ها ادامه خواهد داشت».

مسی یا مارادونا؟

شاید پیروزی در جام برای طرفداران همه چیز باشد. اما آیا ابرستاره فوتبال، لیونل مسی 35 ساله می‌تواند در پنجمین و آخرین حضور خود در جام جهانی، این جایزه را به خانه ببرد؟ علاوه بر آن در بحبوحه فینال جام جهانی قطر، میان هواداران بحث‌هایی درگرفته مبنی بر اینکه کدام یک بهترین بازیکن کشور است؟ لیونل مسی یا دیگو مارادونای فقید؟

شباهت این دو در زمین بازی شگفت‌انگیز است. حملات کوچک و سریع، پای چپ مرگبار و همچنین پیراهن شماره 10 میان این دو ستاره فوتبال مشترک است. با اینکه مسی در دوران بازی خود گل‌های بیشتری به ثمر رسانده اما مارادونا یک قهرمانی جام جهانی را برای کشورش سوغات آورده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.