کد مطلب: ۲۴۶۴۲۵

بزرگ‌ترین قراردادهای تبلیغاتی سلبریتی‌های جهان

بزرگ‌ترین قراردادهای تبلیغاتی سلبریتی‌های جهان

تبلیغات جزء جدایی‌ناپذیر نظام اقتصادی جوامع است. استفاده از سلبریتی‌ها و ستارگان از یک‌سو روند بازاریابی را تسهیل می‌کند و از سوی دیگر، منبع درآمد خوبی برای چهره‌های شناخته‌شده است.

الهام میرمحمدی: تبلیغات جزء جدایی‌ناپذیر نظام اقتصادی جوامع است که روند بازاریابی را تسهیل می‌کند. مدت‌هاست که سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرح در زمینه‌های مختلف نظیر موسیقی، سینما و ورزش قدم به قلمروی تبلیغات گذاشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این کار برای ارتقای نام یک برند انجام می‌شود و هر چه چهره مورد نظر محبوب‌تر باشد، کالا یا خدمات تبلیغاتی مخاطب بیشتری جذب می‌کند.

شرکت‌ها و برندهای بزرگ تجاری با بستن قراردادهای میلیون دلاری با سلبریتی‌ها به محصولات خود اعتبار می‌بخشند و در برخی موارد این مبلغ پرداختی، در مقایسه با سودی که عاید این کمپانی‌ها می‌شود، ناچیز است.

تبلیغات از یک سو به صنایع و فروش محصولات و خدمات شرکت‌ها کمک می‌کند و از سوی دیگر، منبع درآمدی برای سلبریتی‌هاست.

در این مطلب به معرفی چهره‌های برجسته‌ای که بیشترین درآمد را از طریق تبلیغات داشته‌اند، پرداخته‌ایم.

10- برد پیت (Brad Pitt) برای شنل (Chanel)

شنل که شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی در پاریس است تا به حال از مشاهیر درجه یک دنیا برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده است.

برد پیت، بازیگر هالیوود با امضای یک قرارداد هفت میلیون دلاری در تبلیغ عطر زنانه شنل نامبر 5 حضور یافت.

گفته شده، برد پیت اولین مردی است که در تبلیغات مشهورترین عطر زنانه شنل شرکت کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، این کمپانی حضور برد پیت در تبلیغات خود را بسیار موفق دانسته که به افزایش درآمد منجر شده است.

9- آنجلینا جولی (Angelina Joli) برای لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون برند لوکس فرانسوی که به تولید کیف‌های دستی پرزرق‌وبرق شهره است، از حضور آنجلینا جولی برای تبلیغ یکی از کیف‌هایش استفاده کرد و برای این آگهی، قراردادی 10 میلیون دلاری با این بازیگر هالیوود امضا کرد.

گفته شده، این کمپانی با امضای این قرارداد رکورد هزینه تبلیغاتی لویی ویتون را شکسته است.

بر اساس گزارش‌ها، حضور این هنرپیشه مطرح هالیوود به افزایش فروش و درآمد این شرکت فرانسوی کمک شایانی کرد.

8- جرد فوگل (Jared Fogle) برای ساب‌وی (Subway)

ساب‌وی بزرگ‌ترین ساندویچ‌فروشی زنجیره‌ای دنیا و بعد از مک‌دونالد بزرگ‌ترین تبلیغ‌کننده فست‌فود است.

این رستوران زنجیره‌ای از جرد فوگل (مجری تلویزیون و بازیگر آمریکایی) که موفق شده بود از طریق رژیم غذایی ساب‎وی (یعنی خوردن دو ساندویچ در طول روز و پیاده‌روی) حدود 91 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهد، در تبلیغات خود استفاده کرد.

شرکت ساب‌وی مبلغ 15 میلیون دلار به ازای این تبلیغات به او پرداخت کرد و البته بعد از رسوایی اخلاقی جرد فوگل که به کاهش سود این شرکت منتهی شد، ساب‌وی همکاری خود را با او قطع کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رسوایی اخلاقی این مجری تلویزیون، تنها دلیل کاهش سود این شرکت نبوده است.

7- کاترین زیتاجونز (Catherine Zeta-Jones) برای تی‌موبایل (T-Mobile)

تی‌موبایل یک شرکت هلدینگ ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه آلمانی و چندملیتی است که با پرداخت 20 میلیون دلار از زیتاجونز، هنرپیشه مطرح هالیوود دعوت کرد تا در تبلیغات این شرکت حضور یابد.

این شرکت آلمانی بخش بزرگی از افزایش درآمد خود را در این مدت، مدیون این قراداد تبلیغاتی بوده است.

6- جی-‌زی (Jay-Z) برای سامسونگ

جی-زی نامی بزرگ در صنعت موسیقی محسوب می‌شود. شرکت سامسونگ برای تبلیغ گوشی‌های گلکسی خود با پرداخت 20 میلیون دلار از این چهره مطرح استفاده کرد.

در طول این دوره سامسونگ با افزایش ترافیک وب‌سایت و بالا رفتن تعداد فالوورهایش در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد که در نهایت افزاش فروش و درآمد را به دنبال داشت.

5- بیانسه ( Beyoncé) برای پپسی

بیانسه خواننده خوش‌صدای آمریکایی با محبوبیت و صدای منحصربه‌فردی که دارد یک قراراد تبلیغاتی 50 میلیون دلاری با پپسی امضا کرد و در کمپین تبلیغاتی این کمپانی حضور یافت.

همچنین، این شرکت بزرگ نوشابه‌های گازدار، اسپانسر بسیاری از کنسرت‌های بیانسه شد.

4- فیفتی‌سنت برای ریباک (Reebok)

ریباک چندی پیش از فیفتی‌سنت خواننده و بازیگر آمریکایی برای حضور در تبلیغ کفش‌های جادویی جی‌یونیت ریباک، 80 میلیون دلار دریافت کرد.

این کمپانی پس از پخش این تبلیغ، شاهد افزایش قابل توجه درآمد خود بود.

3- لبران جیمز (Lebron James) برای نایک

این بستکبالیست سرشناس آمریکایی با کمپانی سرشناس نایک، قراردادی هفت ساله به مبلغ 90 میلیون دلار -12.9 میلیون دلار به ازای هر سال- امضا کرد.

در این دوره، فروش این برند تولیدکننده پوشاک ورزشی به 340 میلیون دلار رسید که یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی محسوب می‌شود.

2- تایگر وودز (Tiger Woods) برای نایک

این گلف‌باز حرفه‌ای آمریکا قرارادادی 100 میلیون دلاری با نایک امضا کرد که او را در جایگاه دوم این فهرست قرار داد. علی‌رغم رسوایی اخلاقی تایگر وودز، حضور او در این تبلیغ به افزایش فروش شرکت نایک کمک بسیاری کرد.

1- دیوید بکام (David Beckham) برای آدیداس

با در نظر گرفتن میزان درآمد از راه تبلیغات، دیوید بکام فوتبالیست مشهور اهل انگلستان جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد.

او قراردادی 160 میلیون دلاری برای حضور در تبلیغات آدیداس امضا کرد. گفته شده، آدیداس در این دوره شاهد افزایش قابل توجه درآمد این شرکت بوده است. این نخستین بار نیست که بکام با حضور در تبلیغات به افزایش فروش شرکت‌ها کمک می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.