فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۵۹۸۶

مخالفت انگلیس با قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی

مخالفت انگلیس با قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد افزودن سپاه پاسداران در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی در راستای منافع لندن نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی در راستای منافع لندن نیست.

کلورلی که اخیرا در فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده این ادعا را نیز مطرح نمود که تحریم‌ های انگلیس عملکرد موثری دارند و در این برهه نیازی به افزایش اقدامات علیه سپاه نیست.

آن‌طور که تسنیم نوشته است، وزیر امور خارجه انگلیس همچنین گفت که در موارد تحریمی علیه نهادهای نظامی کشورها اولویت نخست حمایت از شهروندان انگلیسی و منافع این کشور است.

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند دستگاه دیپلماسی انگلیس نگران بسته‌ شدن کانال ارتباطی با ایران است و به همین دلیل از این طرح حمایت نمی‌کند.

تحریم‌های موشکی علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی نامه‌ای به وی در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کردند، تحریم‌های موشکی علیه ایران را که باید در چارچوب بندهای غروب آفتاب برجام در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ برداشته شود، رفع نخواهند کرد.

به نقل از ایرنا، جوسپ بورل در بیانیه‌ای که پنجشنبه شب در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، اعلام کرد:‌ امروز نامه‌ای را از وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا در رابطه با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دریافت کردم.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی سه کشور اروپایی درباره عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی، افزود: آنها اشاره کردند که نگرانی‌های خود را مبنی بر عدم پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام اعلام کرده و این موضوع را به کمیسیون مشترک برجام تحت مکانیسم حل اختلاف (DRM) ارجاع داده بودند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزیران امور خارجه (تروئیکا) اعلام کردند که ایران از سال ۲۰۱۹ به این توافق پایبند نبوده و معتقدند که این موضوع از طریق مکانیسم حل اختلاف برجام حل نشده است بنابراین آنها قصد خود را برای عدم برداشتن گام‌های مربوط به لغو تحریم‌های بیشتر در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کردند.

بورل اعلام کرد که بنا به درخواست تروئیکا «نامه را به سایر مشارکت‌کنندگان برجام یعنی چین، ایران و روسیه ارسال کرده‌ام و من به عنوان هماهنگ‌کننده، با همه شرکت کنندگان برجام درباره مسیر پیش‌رو رایزنی خواهم کرد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.