کد مطلب: ۱۹۶۵۴۹

قربانیان آلودگی ۳ برابر ایدز و ۱۵ برابر جنگ

قربانیان آلودگی 3 برابر ایدز و 15 برابر جنگ

عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: در حال حاضر قربانیان آلودگی سه برابر بیماری ایدز و 15 برابری کشته‌شدگان ناشی از جنگ و آشوب‌ها در سطح جهان برآورد می‌شود.

حامد رضایی افزود: اکوسیستم‌های طبیعی خدمات مختلف و متنوعی منجلمه تامینی (غذا، الیاف و سرپناه)، فرهنگی (لذت بصری)، تنظیمی (تصفیه آب و هوا) و پشتیبانی به انسان‌ها ارائه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهار داشت: هر فعالیتی که موجب بهم‌ریختگی و آسیب به این خدمات شود به اسم «آلودگی» در دنیا شناخته می‌شود.

عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: به بیان ساده‌تر وقتی مواد آلاینده یا ترکیبات به دلیل مقدار و موقعیت یا انرژی مثل گرما، صدا، تشعشعات و غیره به محیط زیست وارد و دچار آسیب شود به نحوی که اکوسیستم نتواند به کارکرد طبیعی خود جامه عمل بپوشاند گفته می‌شود محیط دچار آلودگی شده است.

وی در ادامه افزود: این آلودگی ضمن تهدید سلامتی انسان و موجودات زنده می‌تواند منافع اقتصادی جوامع مختلف را دچار خدشه کند.

رضایی ضمن اشاره به این جمله که تاثیرات آلودگی در سلامتی انسان بسیارقابل توجه است، اظهار داشت: مطالعات صورت گرفته در دنیا نشان می‌دهد سالانه 9 میلیون نفر در اثر انواع آلودگی جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر از مجموع تعداد مرگ‌و‌میر در دنیا 15 تا 16 درصد مربوط به انواع آلودگی است.

عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشورافزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود قربانیان آلودگی سه برابر بیماری ایدز و 15 برابری کشته‌شدگان ناشی از جنگ و آشوب هادر سطح جهان برآورد می‌شود.

وی یادآورشد: هزینه جهت سلامتی و رفا ه از دسته رفته ناشی از انواع آلودگی سالانه چهار تا شش هزار میلیارد دلار در سطح ممالک دنیا تعیین که بسیار قابل تامل است.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.