کد مطلب: ۵۹۴۳۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبر از قرص کرونا / اثربخشی ۸۹ درصدی قرص فایزر

آخرین خبر از قرص کرونا / اثربخشی ۸۹ درصدی قرص فایزر

محققان ژاپنی در ادعایی مطرح کرده‌اند که ویروس کرونا پس از یک جهش، خود به خود از بین رفته است و در همین حال امروز هم خبر اثربخشی ۸۹ درصدی قرص فایزر منتشر شده است. با این حال همچنان مهمترین توصیه تزریق واکسن کرونا است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محققان موسسه ملی ژنتیک ژاپن در حال بررسی یک جهش در ژن Nsp14 هستند. جهش در این ژن امکان ترمیم در ویروس را مختل می‌کند و این جهش به ضرر کرونا تمام خواهد شد. با این حال پس از انتشار این خبر همچنان خیلی از پزشکان توصیه می‌کنند واکسیناسیون کرونا ادامه پیدا کند.

در همین حال شرکت فایزر اعلام کرده است: تحقیقات در مورد قرص ضد ویروسی کووید-۱۹ پس از آنکه مشخص شد تا ۸۹ درصد احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را در بزرگسالانی که در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند کاهش می دهد، متوقف شد.

آن طور که ایسنا نوشته، فایزر اعلام کرده که قصد دارد نتایج آزمایش اولیه قرص ضد ویروسی خود را که در ترکیب با یک داروی ضد ویروس دیگر به نام ریتوناویر تجویز می شود، به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارائه کند.

این داروی ترکیبی، که با نام تجاری Paxlovid عرضه خواهد شد، شامل سه قرص است که دو بار در روز تجویز می شود.

رویترز نیز گزارش داده، کارشناسان بیماری‌های عفونی تاکید می‌کنند که پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ از طریق استفاده گسترده از واکسن‌ بهترین راه برای کنترل همه‌گیری است، اما تنها ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها به طور کامل واکسینه شده‌اند و دسترسی به واکسن در بسیاری از نقاط جهان محدود است.

در همین حال، سازمان ملی تنظیم مقررات دارویی بریتانیا هم مجوز استفاده مشروط قرص کووید-۱۹ که از سوی شرکت داروسازی مرک ساخته شده را صادر کرد.

یورونیوز در این مورد نوشته است: استفاده از این قرص که «مولنوپیراویر»(Molnupiravir) نام دارد برای افراد بزرگسال که تست کووید-۱۹ مثبت داشته و خطر ابتلای آنها به نوع حاد این بیماری به دلیل سابقه ثبت شده در آزمایش‌های بالینی پیشین محرز شده، بلامانع اعلام شده است. برپایه این مجوز، افراد آسیب‌پذیر و پرخطر در برابر ویروس کرونا می‌توانند دو بار در روز و به مدت پنج روز از قرص مولنوپیراویر استفاده کنند.

مصرف خانگی این قرص پس از بروز علائم اولیه که نشان دهنده ابتلا به نوع خفیف یا غیرحاد بیماری کووید-۱۹ باشد، تجویز و تاکید شده که افراد آسیب‌پذیر و پرخطر پس از تشخیص ابتلای آنها به نوع حاد این بیماری باید فورا تحت مراقبت‌ها و درمان‌های ویژه بیمارستانی قرار گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قرصش هم که تولید بشه ایران که نمیخره مقامات اجازه نمی دهند میکویند خودمان تولید میکنیم البته بعد از هزاران کشته وسپس چینى بى کیفیت آن وارد میشود پس این خبرها بدرد ما ایرانیها نمیخورد خوشحال نشوید

  • ناشناس

    ممنــــــــــوعه!

  • ناشناس

    خب از امروز باید منتظر ساخت پنجاه نمونه قرص ایرانی کرونا باشیم که تا ده سال دیگه میاد تو بازار.

  • غلامِ حسین عراقی

    دلم برای مردم ساده و بی سواد ایران میسوزد . آمریکا اگر توان ساخت واکسن را داشت که اول به مردم خودش میداد تا بعد از واکسینه کردن ۵۰ درصد مردم روزی ۲۵۰۰ نفر کشته نداشته باشند . این قرص هم مثل واکسن فایزر قلابی هست وگرنه روزی ۲۵۰۰ نفر کشته نداشتند . آخه اگر سواد ندارید ، عقل که دارید . البته اونم بعید میدانم