کد مطلب: ۶۳۰۰۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قرنطینه اومیکرون باید ۲ هفته باشد / اختلاف نظرها برای قرنطینه!

قرنطینه اومیکرون باید ۲ هفته باشد / اختلاف نظرها برای قرنطینه!

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره قرنطینه اومیکرون می‌گوید: «مدت قرنطینه اومیکرون پنج روز نیست. بهتر است مبتلایان به اومیکرون حداقل ۱۰ روز تا ۲ هفته قرنطینه بمانند و در این مدت از حضور در مشاغل خودداری کنند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، شمار مبتلایان و فوتی‌های اومیکرون در روزهای اخیر افزایش داشت. روز گذشته نیز ۲۴۱ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. اما مبتلایان به اومیکرون چند روز باید قرنطینه باشند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود؟

جماعتی: قرنطینه اومیکرون حداقل پنج روز است

در دوره شیوع کرونا بارها برخی از متخصصان بر روی قرنطینه پنج روزه تاکید داشتند. حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا نیز در این مورد می‌گوید: «بر اساس شواهد علمی موجود، اگر افرادی مبتلا به اومیکرون شدند و بدون علامت یا دارای علائم خفیف باشند، پنج روز پس از تست PCR اول، می‌توانند با ماسک مطمئن و یا دو ماسک استاندارد به محل کار خود بازگردند. زیرا میزان ویروس در بدن آنها به میزان جدی کاهش می‌یابد و احتمال سرایت‌زایی خیلی کمی دارند.»

او ادامه می‌دهد: «اما اگر فردی دارای علائم شدید باشد و تب یا علائم ریوی در او ادامه داشته باشد، بنا بر مصوبات می تواند با نظر پزشک معالج میزان مرخصی را افزایش دهد.» (وبدا)

قرنطینه اومیکرون پنج روز نیست!

مهرداد حق ازلی، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا اما بر این باور است که مدت قرنطینه اومیکرون پنج روز نیست. او به ایسنا گفت: «بهتر است مبتلایان به اومیکرون حداقل ۱۰ روز تا ۲ هفته قرنطینه بمانند و در این مدت از حضور در مشاغل خودداری کنند.»

با گذشت حدود دو ماه از شناسایی اومیکرون در کشور هنوز مشخص نیست که قرنطینه اومیکرون چند روز باشد. البته تاکید بیشتر متخصصان برای قرنطینه اومیکرون همان پنج روز است.
پیش‌تر هم مسعود مردانی، عضو کمیته علمی کشوری کرونا نیز به تجارت‌نیوز گفته بود: «عمده بیماران مبتلا به اومیکرون به دلیل اینکه علائم خفیفی دارند، قرنطینه به مدت پنج روز کفایت می‌کند. افراد بعد از پنج روز با استفاده از دو ماسک می‌توانند از قرنطینه خارج شوند و در محل کار خود حاضر شوند. البته به شرطی که دیگر علائم نداشته باشند.»

او همچنین گفت: «اگر بیماران مبتلا به اومیکرون علائم داشته باشند، ۱۰ تا ۱۴ روز باید قرنطینه بمانند.»

ماجرای اما به اینجا ختم نمی‌شود. پیش از این حسین کیوانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت که فرد تا ۲۵ روز می‌تواند ناقل بیماری امیکرون باشد. ۷ تا ۱۰ روز فرد پس از ابتلا نیاز به استراحت دارد اما احتمال انتقال ۳ تا ۴ هفته پس از ابتلا وجود دارد.

البته مردانی در این مورد گفت: «برای همه بیماران این گفته صدق نمی‌کند. جامعه ما میلیونی و میلیاردی هستند نه چند نفر.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ستاد کرونا به جای این حرفها یک ترم مدارس ودانشگاهها را غی حضوری کند سفر نوروز کلا ممنوع شود در تالارها بسته شودوظیفه ستاد کرونا اینه

  • ناشناس

    بچه های مبتلا که با امیکرون رفتند مدرسه ویک ماه امتحان حضوری دادند قرنطینه شدن؟خیر. درکرونا فهمیدیم که محقق ودانشمند دردنیا نداریم نطاق وسخنور زیاد داریم وگرنه این بیماری مهلک 3 سال طول نمیکشید

  • ناشناس

    در تمام دانشگاهها ورشته ها راتخته کنند فقط امار واحتمال درس بدهند این درسیه که در کرونا یاد گرفتیم