کد مطلب: ۴۴۱۸۹۸

قسط وام یک میلیونی خانوارهای یارانه بگیر چقدر است؟

قسط وام یک میلیونی خانوارهای یارانه بگیر چقدر است؟

طبق اعلام دولت بناست وام یک میلیونی با سود ۱۲ درصد به خانوارهای یارانه بگیر به منظور بسته حمایتی در اقتصاد کرونایی پرداخت شود؛ اما قسط این وام چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه بگیر خبری بود که دیروز از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد و رئیس کل بانک مرکزی نیز بعد از آن در تشریح جزئیات این وام اعلام کرد: پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه به‌ تصویب ستاد اقتصادی دولت رسید که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

آنطور که روحانی اعلام کرد زمان پرداخت این وام هفته پایانی فروردین یا ابتدای اردیبهشت خواهد بود و زمان دقیق نیز بستگی به فرایند اجرایی دستگاه‌های مسئول دارد.

البته بعد از آنکه رئیس کل بانک مرکزی از سود ۱۲ درصدی برای این اعتبار خبر داد واکنش‌های متعددی را به همراه داشت؛ یکی از نمایندگان مجلس در همین خصوص گفت: اگر وام یک میلیونی را به بچه رئیس کل بانک مرکزی بدهند،‌ قهر می‌کند!

گذشته از حاشیه‌های این طرح، برخی از مردم این سوال را داشتند که اقساط این وام چطور کسر می‌شود؟ همانطور که رئیس‌جمهور تأکید کرده اقساط این وام بناست از مبلغ یارانه‌های نقدی که ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، کسر شود.

۴ ماه بعد از واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار، کسر اقساط از حساب یارانه‌ها آغاز خواهد شد و احتمالاً مبلغ هر قسط نیز حدود ۴۶ هزار تومان باشد.

هم اکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در نظر گرفته شده است؛ البته دیروز آقای روحانی اعتبار این طرح را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که با این حساب احتمال می‌رود تعداد خانوارهای هدف افزایش یابند.

13990119125923539200779910

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام به این نمیشه گفت کمک وام یک میلیونی میدین با سود دوازده درصد برای مردم دوباره ضرره

  • ناشناس

    من سایتی ک معرفی کردم رفتم ولی حواسم نبود ب گزینه هاش اشتباهی یارانه امو هدیه دادم الان باید چیکلر کنم اخه گزینه ای برای وام یک میلیون نبود اینا بلدن چیکلر,کنن

  • ناشناس

    اینم ی نوع اختلاص هست
    یارانه ۴۵۰هزار تومنی رو ۴۵ میدن
    حالا با چه رویی دارین این وام رو به مردم میدین و با سود ۱۲٪
    فقط یکلام متاسفم برای دولت
    بیاید قدر این مردم شریف و دوست داشتنی رو بدانید

  • ناشناس

    واقعا میدونیم بخندیم یاگریه کنیم به حال خودمون… بهترنیست یه سری به کشورهای دیگه بزنیم ببینیم چطوره ای مردم رو دارن….. واقعاچه توان گفت. یعنی 40سال پول نفت روشماخوردین حالا2ماه نمیتونین بدین به مردم.

  • ناشناس

    اخه پول شیرخشک بچه میشه واقعا

  • ناشناس

    اون که خودتون هستید مردم فرض نکنید سود ۱۲ درصد پول خودمون و به خودمون سودی می دیدفازتون چی رسیدیم ته اش اخر این ماجرا کجاست زندگی نیست نکبتی بفهمید مادیگر نمی دانیم به شما چطور بفهمونیم کشور ما ثروتمند چرا باید این طور زندگی کرد.

  • ناشناس

    واقعامتاسفم براخودم اینقدرقشرکارگرزجرمیکشه اینم پاداش زحماتش که دولت میزنه به جیب

  • ناشناس

    کاش کرونا می‌گرفتیم میمردیم فقط همین

  • ناشناس

    تاسف

    • ناشناس

      اولش یکساله بود مبلغشم ۳۵ هزار تومان الان شد ۴۶ هزار تومان هم از معیشتی هم یارانه اصلی کم میشه بعد دوساله سود ۱۲ درصد واقعا که چه وضعشه درسته اینجوری مایی که نداریم با این همه مشکلات چجوری باید کنار بیایم انصافو حق نمیگیرید چرا اخه همچیم گرون شده

  • ناشناس

    منکه بشخصه راضی نیستم از حقم نمیگذرم .خدا هم ازشون نگذره