کد مطلب: ۵۷۰۹۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آب مازندران به تهران منتقل می‌شود / علت قطعی برق و آب مازندران چیست؟

آب مازندران به تهران منتقل می‌شود / علت قطعی برق و آب مازندران چیست؟

همزمان با خاموشی‌های گسترده این هفته در کشور، استان مازندران روزهای عجیبی را پست سر گذاشته و برق این استان چندین نوبت قطع شده است و این همه مشکلات این استان نیست؛ شهرستان آمل هم دو، سه روزی است آب شرب ندارد و با این وجود قرار است آب این استان به پایتخت منتقل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشور در هفته اخیر، مشکلات زیادی در تامین برق و آب برخی از مشترکان داشت اما این مشکلات در استان مازندران اوج گرفته است و بنا بر اخبار واصله آمل دو سه روزی است که در تامین آب مشکل دارد و مناطقی از قائم‌شهر، روز گذشته شش ساعت در خاموشی مانده و البته این همه مشکلات استان نیست. شرکت آب منطقه‌ای تهران قصد دارد آب پایتخت را از این استان تامین کند و دو روز پیش هم مجوز اجرای این طرح را دریافت کرده است.

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم آمل درباره قطعی آب آمل و کلیپی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود به خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: یکی از ژنراتورهای شهر سوخته بود و کارشناسان در حال تعویض این ژنراتور بودند و در نهایت بخشی از مشکل آب شهر حل شد و بخش دیگر آن هم به زودی حل می‌شود.

او وعده می‌دهد: با پیگیری‌های ما و سازمان آب و فاضلاب استان، یک دستگاه موتور جدید به شهر منتقل شد و قرار است یک دستگاه موتور دیگر هم به زودی به شهر اضافه شود. با این حال بخشی از مشکل دیروز برطرف شد.

حاجی‌پور توضیح می‌دهد: این مساله در یکی از مناطق آمل اتفاق افتاده بود. آمل آب شهرهای بابلسر، فریدون‌کنار، محمودآباد و چند منطقه دیگر را تامین می‌کند. ما بیش از ۳۰ حلقه چاه داریم که به شهرهای اطراف کمک می‌کنند.

با این حال چند روز پیش، شرکت آب منطقه‌ای تهران مجوز اجرای طرح «سامانه مهار نشت آب سد لار» برای تأمین آب آشامیدنی پایتخت را دریافت کرده و پیگیر اجرای آن در بالادست سد در حال ساخت هراز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد مجوز زیست‌محیطی انتقال آب مازندران به تهران در سکوت خبری صادر شده و به مرحله اجرا رسیده است. شرکت آب‌منطقه‌ای تهران با هدف تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان خود در پایتخت پیگیر اجرای این طرح شده و قرار است آبی که از سد لار به سمت دره هراز و مازندران جاری می‌شود، دوباره به سمت تهران و سد لتیان بازگردانده شود و کارشناسان با این طرح بسیار مخالف‌اند.

کاظم حسینی کارنامی، سرپرست شرکت توزیع برق مازندران با تایید قطعی برق گسترده روز پیش به تجارت‌نیوز می‌گوید: معمولا تنها دو ساعت در روز برق مشترکان را قطع می‌کنیم، گزارش‌هایی که از قطعی برق طولانی به دست شما رسیده، درست است اما حادثه‌ای غیرمترقبه اتفاق افتاد و این موضوع همیشگی نیست و خاموشی‌های استان حداکثر دو ساعت است.

حسینی ادامه می‌دهد: دیروز در انتقال برق به مشکل برخوردیم و رسیدگی به آن هم مقداری زمان‌بر شد اما تلاش کردیم برق مشترکان را وصل کنیم.

بنا بر گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی، نماینده منتخب شهرستان ساری در مجلس گفته بود: قطع برق در مازندران عامل قتل‌عام مردم شده است و وضعیت مازندران شبیه به خوزستان شده است.

با این حال حسینی ادعا می‌کند که برق بیمارستان‌های مازندران تاکنون قطع نشده است و توضیح می‌دهد: وضعیت کرونا در مازندران سیاه شد و بیمارستان‌ها جایی برای بیماران نداشتند و بیماران در خانه بستری بودند به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم برق صنایع استان را محدودتر کنیم زیرا ۷۵ درصد از مشترکان ما مشترکان برق خانگی هستند و صنایع استان مازندارن، محدودترند و وضعیت کرونا در استان مازندران ما را مجبور کرده که برق مشترکان خانگی را قطع نکنیم تا اتفاق ناگواری برای بیماران پیش نیاید.

البته او معتقد است: با وجود محدودسازی برق صنایع استان، هنوز مشکلی برای صنایع پیش نیامده: صنایع براساس چارچوب‌هایی که به ما ابلاغ شده محدود شده‌اند و مشکلی هم برای آن‌ها پیش نیامده است.

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، گزارش « ماجرای قطع گاز چیست؟ » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط آمل اب نداره سرخروو از فروردین تا الان ۵ ماهه آب نداره از صبح تا ۲ شب دایما میگن لوله پوسیده برق میره یک شهر توریستی نه آب داره نه برق حتی خطوط تلفن در روز ۸ ساعت یا بیشتر قطعه مازندران نالایف ترین مدیران چه آب چه برق چه شهرداری رو داره سرخرود ۷ ساله تابستان آب نداره کو گوش شنوا خدا باعث و بانی های شو به اشد مجازات عذاب بده

  • ناشناس

    هه ،خب اسم ایران رو بزارن کشور تهران و حومه ،هر چی امکاناته متمرکز میشه تهران

  • ناشناس

    از این وضعیت ب ستوه آمدیم اختلال روانی گرفتیم

  • پسر کدخدا

    در شهرستان رامسر ، روزی ۲ بار (۴ تا ۵ ) ساعت قطعی برق داریم . این خبر فقط مربوط به شهرهای نامبرده نمیشه . رامسر غربی ترین شهرستان مازندران هم مرز با استان گیلان می‌باشد .

  • یه بنده خدا

    شمارو به خدای این کارونکنیدمازندران روبه بیابان تبدیل نکنین ماخودمون آب نداریم به خدابایک زارشستشوی روانجام میدیم این هدیه الهی روبزارین همین طوربمونه

  • یه بنده خدا

    چراغی که به خانه رواست برای مسجدحرام است خودمان آب نداریم توروستامون امسال مردم برای کشاورزی آب نداشتن وبعدازیک ماه تاخیروباتلاش کوشش مردم آب بهشون رسیدهرچنددرختااسیب دیدن شماخوزستان فراموش کردین حالا می‌خواهین مازنداران روبه ویرانه تبدیل کنین شماروبه خدا این کاررونکنین،?️?️

  • ناشناس

    بسه دیگه چقدر بی کفایتی خجالت هم نمیکشین هرچی شد برای تهران بهترین امکانت ورفاهی برای پایتخت مگه خون شما از دبگر مردم رنگین تر هرچه خوبی برای تهران بقیه مردم گشور شدن کارگر تهران برید بی عرضه همش میگفتین انقالاب کنین تا مردم باهم برابر باشند ولی کل کشور درخدمت یکجا

  • M.m

    نمیتونین مدیریت کنید خب استعفا بدین چرا دروغ تحویل میدین؛ واقعا برق دیروز فقط مشکل داشت الان حل شد؟؟روزی دوبار برق میره جدیدا هم که هر دفعه جای دو ساعت شده دو ساعت و نیم؛ حالا خوبه تابستون آب و برق نداریم گاز داریم که با این اوصاف زمستون دیگه هیچ کدومو نداریم بسلامتی؛ یه جو غیرت و مدیریت مشکلو حل میکنه

  • ناشناس

    به عنوان یک ایرانی و یک شهروند مازندرانی
    تمام نظرات اعلام شده ناشی از دغدغه بجای هر یک از هم آستانی های محترم می‌باشد که دلش در درجه اول برای ایران و درجه دوم برای زادگاه خود میسوزد و میسازد .دوستان همه این مسایل هشدار به تک تک ماهاست .پس بیایید در انتخاب مدیران و مسولین وکلیه انتخاب شوندگان بدون در نظر گرفتن درخواست‌های کوچک و بی ارزش از نمایندگان و مدیران خود زیر ساخت ها را طلب کنیم و از آنها بخواهیم که عملیاتی کنند و در این رابطه پرسشگر باشیم و پیگیر .اگر میخواهیم دارای ایرانی آباد و مازندرانی سر سبز و مردمانی شاد و مهربان داشته باشیم .
    انتخابی اصلح وپرسشگری قاهر باشیم .
    از شورای شهر خود شروع کنیم

  • سامان

    ما منتظر بودیم رییسی بیاد مشکلات را درست کند فکر کنم سال دیگه بگیم صد رحمت به روحانی