کد مطلب: ۷۰۲۴۰۴

برق پرمصرف‌ها تحت کنترل توانیر/ تشدید نظارت‌ها از سال آینده

برق پرمصرف‌ها تحت کنترل توانیر/ تشدید نظارت‌ها از سال آینده

کنترل مصرف برق مصرف‌کنندگان پرمصرف با نصب کنتورهای هوشمند هم‌اکنون در کنترل شرکت توانیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کنتورهای هوشمند نصب شده برای مصرف‌کنندگان پرمصرف می‌تواند با ارزیابی میزان استفاده، جریان برق را قطع کند.

به نقل از ایسنا، مدیرعامل توانیر گفت: قرارداد نصب ۴.۵میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف امضا شده است. این طرح اکنون در دست اجرا قرار دارد که بر اساس آن می‌توان با ارزیابی مصرف نسبت به قطع برق مشترکان پرمصرف‌ اقدام کرد.

آرش کردی بیان کرد: این برنامه در حال اجرا و راه‌اندازی است و برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌هایی را در این بخش در دستور کار داریم. قرارداد این طرح بسته شده و قرار است در سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.

نظارت بر استخراج غیرمجاز رمزارز با قطع برق

کردی گفت: حداقل تا سال آینده نصب کنتور برای دو میلیون مشترک یا حداقل برای یک میلیون و ۱۰۰ مشترک اجرایی می‌شود. این طرح برای مشترکان پرمصرف به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه از این طریق می‌توانیم مانع مصرف رمزارزهای غیرمجاز در زمان پیک شویم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ساتکاب در این راستا به امضا رسیده است، افزود: دو شرکت در زمینه ایجاد زنجیره هوشمندسازی شبکه برق باهمدیگر همکاری خواهند داشت. در قالب این تفاهم‌نامه، ساتکاب موظف به توسعه و ایجاد زنجیره هوشمندسازی در صنعت برق شامل تامین کنتورهای هوشمند، مودم، نصب و راه‌اندازی، ایجاد زیرساخت ICT لازم و… شده است.

به‌گفته کردی همچنین توانیر نیز متعهد شده است در زمینه همکاری های فنی و اقتصادی با شرکت ساتکاب به منظور تحقق اهداف تفاهم‌نامه و واگذاری مجوز بهره‌برداری از بستر فیزیکی شبکه برق به منظور احداث شبکه زیرساخت مخابراتی فیبر نوری و استفاده تجاری از این شبکه با ساتکاب همکاری کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.