کد مطلب: ۶۴۶۵۹۹

قطع صادرات برق در صورت نیاز داخل/ وزارت نیرو به دنبال حذف یارانه‌ برق؟

قطع صادرات برق در صورت نیاز داخل/ وزارت نیرو به دنبال حذف یارانه‌ برق؟

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: یکی از علل ناترازی تولید و مصرف برق، ناترازی در میزان دخل و خرج و قیمت ارزان انرژی است و وزارت نیرو به دنبال حذف یارانه‌های غیر ضروری و ناعادلانه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا وزارت نیرو به دنبال حذف یارانه‌ برق است؟

صداوسیما نوشت، محمد الله داد، معاون هماهنگی توزیع توانیر، در نشست ستاد راهبردی توانیر گفت: حدود ۱۰ هزار مگاوات ناترازی، بین تولید و مصرف وجود دارد. این انباشتگی ناترازی که طی چند سال ایجاد شده، در فرصت کوتاهی جبران نخواهد شد و امسال وزارت نیرو در مقابل مشکلات پیش رو با برنامه عمل خواهد کرد و اطلاعات کامل به مشترکین اعلام خواهد شد.

الله داد اضافه کرد: از ابتدای امسال اقداماتی برای مدیریت ناترازی صورت گرفته است که به جای خاموش کردن، از ظرفیت همکاری بخش‌هایی مثل صنایع، کشاورزان، اداری و عموم مردم استفاده شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر اضافه کرد: در صورت نیاز داخل، صادرات برق به حداقل یا صفر خواهد رسید. برای واردات نیز قرارداد‌هایی از جمله با کشور ترکیه در دست تنظیم است.

الله داد با بیان اینکه مهمترین کار وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان امسال، مدیریت مصرف است، افزود: پرمصرف‌ها اگر طبق روال سال‌های قبل مصرف کنند به دلیل تغییر تعرفه ها، با صورت حساب‌های نجومی مواجه خواهند شد.

وی در پایان گفت: در حوزه کشاورزی، در دشت‌های کشور، شاهد برداشت بی رویه آب و برق هستیم. وزارت نیرو، با نصب کنتور‌های هوشمند و اصلاح نرخ تعرفه، به دنبال حل مشکل تنش آبی و ناترازی تولیداست، همچنین در راستای پروانه‌هایی صادر شده و مجوز‌های قانونی موجود، میزان برداشت مهار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.