کد مطلب: ۷۵۲۱۲۰

قیمت اقلام خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیکی اعلام شد

قیمت اقلام خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیکی اعلام شد

حدود دو ماه است که از اعلام وزیر اقتصاد درباره جایگزینی طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی می‌گذرد و به گفته مسئولان طرح آزمایشی ارائه اقلام خوراکی با کالابرگ از این هفته در هرمزگان آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات قیمت ۱۰ قلم خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیکی اعلام شد.

بر این اساس ۱۰ قلم کالای اساسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان به‌ صورت اختیاری جایگزین یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی خواهد شد.
بر این اساس عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از چهارشنبه به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شده است.

طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود.

14011101151146584268772610

لازم به ذکر است، قیمت پرداختی مردم در خصوص 10 قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک (که اکنون در استان هرمزگان اجرا می‌شود) بر مبنای شهریور 1400 است، به‌عنوان مثال قیمت امروز روغن 810گرمی: 62000 تومان، پرداختی فرد حدوداً 14000 تومان است. مابه‌التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می‌شود و «در سقف یارانه» خرید می‌کند البته از این پس هم سقف پرداخت مردم حتی در صورت افزایش قیمت‌ها، ثابت خواهد ماند.

آمادگی زیر ساخت‌ها برای اجرای کالابرگ

در آذرماه امسال وزیر اقتصاد از اجرای آزمایشی کالابرگ در استان هرمزگان خبر داد. یک هفته بعد از این خبر بود که یک خبرنگار محلی به تجارت‌نیوز گفت که هنوز فقط بستر شبکه ملی اعتبار برای اجرای کالابرگ فراهم شده. قرار است اعتبار طبق کدملی در دستور کار قرار گیرد و سامانه اجرای طرح در استان در حال اجراست.

روستاییان یارانه نقدی می‌خواهند یا کالابرگ؟

طبق اطلاعاتی که او در اختیار وبسایت ما قرار دارد، روستاییان در استان هرمزگان به دلیل داشتن تعداد بالای فرزندان تمایل به دریافت یارانه نقدی دارند. از آنجایی‌که رقم بیکاری و اعتیاد در این استان نیز بالاست، پیش از این مشاهده شده که کالاها به نصف قیمت در بازار به فروش برسند.

وزیر اقتصاد همچنین نبود منابع مالی برای اجرای کالابرگ را رد و علت وقفه در اجرای طرح را فقط آماده نبودن برخی زیرساخت‌های فنی اعلام کرد. این در حالیست که پیشتر جعفر قادری- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تجارت‌نیوز گفته بود که دولت پول اجرای طرح را ندارد.

کالابرگ شامل چه کالاهایی می‌شود؟

اخیرا صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی خبر داده بود که حدود 11 قلم کالا پیش‌بینی شده که انتخاب این کالاها هم اختیاری است. یعنی یک فرد می‌تواند با تمام یارانه‌اش برنج یا کالاهای پروتئینی بخرد.

میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس هم شخص دیگری بود که در این زمینه مواردی را مطرح کرده بود. او گفته بود: دادن کالابرگ به هیچ عنوان در خرید کالاهای عمومی محدویت ایجاد نمی‌کند که به طور مثال فقط شامل مرغ، روغن و امثال این‌ها باشد بلکه اشخاص می‌توانند هر کالایی که مورد نیازشان است را از حبوبات گرفته تا گوشت و لبنیات و شوینده‌ها خریداری کنند.

منبع:تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فوادمحمدی

    سلام بخدا کارگر هستم من همیشه کرایه خانه پول آب برق گاز با یارانه پرداخت میکنم اگر بشه کالاه باید چکاربکنم

    • ناشناس

      راست میگه ما هم مانند ایشون هستطم

    • ناشناس

      سلام انصاف نیست این همه گرونی ما که الان بیکاره هستیم شرمنده زنمون هستیم شرمنده بچه ام هستم کرایه‌ها بیداد می کنه یا 300000 تومان یارانه که پول توجیبی هم نمیشه چی‌کار کنم خسته شدیم

تیترِ یک

آخرین اخبار