کد مطلب: ۵۴۳۰۶۱

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۳۱ اردیبهشت / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۳۱ اردیبهشت / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) با سه هزار و ۷۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۹ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت با سه هزار و ۷۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۹ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت با پنج هزار تومان افزایش، ۹ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان معامله شد.

سکه امامی توانست در معاملات پشت خطی کانال ۱۰ میلیون تومانی را احیا کند. فلز گران بهای داخلی که در ابتدای روز چهارشنبه به محدوده ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ریزش کرده بود، در معاملات پشت خطی شب گذشته توانست تا محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. یکی از عواملی که سکه را در مسیر صعودی قرار داد، برگشت دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی بود. به گفته فعالان، در صورتی که دلار کانال ۲۳ هزار تومانی را حفظ کند، فلز گران بهای داخلی نیز به نوسان بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی ادامه خواهد داد.

طلا از ابتدای هفته تحت‌تاثیر بالا رفتن انتظارات تورمی در محیط استمرار نرخ‌های بهره اندک، رشد پرجنب و جوشی داشت. در چنین فضایی قیمت‌های کالا بالا رفته و ارزش دلار ضعیف‌تر شده و قطعا قیمت طلا منعکس کننده وضعیت مذکور است. قیمت طلا پس از این‌که در اوایل مارس به پایین‌ترین رکورد ۹ ماهه سقوط کرد، حدود ۱۹۰ دلار (معادل ۱۱ درصد) افزایش داشته که تحت‌تاثیر عقب‌نشینی دلار آمریکا و انتظارات تورمی بوده است. بهای اونس در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در آستانه انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا، از بالاترین حد چهار ماه گذشته عقب‌تر رفت و تا ساعت ۱۶ به وقت تهران به ۱۸۵۳ دلار رسید. اما پس از آن رو به افزایش گذاشت و تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۸۳ دلار رسید.(منبع: دنیای اقتصاد)

اقتصادنیوز درباره بازار طلا و سکه نوشت:

اثر ریزش بیت کوین بر قیمت سکه

با تجربه بازار سکه می گویند اثر ریزش قیمت بیت کوین در بازار سکه داخلی صعودی است. زیرا با سقوط ارزش ارزهای دیجیتالی قیمت طلا بالا می رود و در سوی دیگر این افزایش می تواند رشد قیمت سکه را به دنبال داشته باشد.

برخی سکه بازان به عوامل بیرونی برای افزایش فلز گران بهای داخلی امیدوارند. به عنوان مثال، برخی از بازیگران باتجربه بازار عنوان می کردند در صورتی که بیت کوین به مسیر صعودی بازنگردد، تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی بالا خواهد رفت و رشد طلای جهانی منجر به افزایش بهای سکه خواهد شد. به نظر می رسد برای معامله گران روند قیمتی بیت کوین و اتریوم از سایر رمز ارزها اهمیت بیشتری دارد،‌ چرا که سرمایه بیشتری در این دو بازار است و در صورتی که بخشی از این سرمایه به سوی بازار طلا برود، می توان انتظار نوسان طلا بالای مرز ۲هزار دلاری را داشت. چنین امیدهایی در حالی در بازار سکه عنوان می شد که حداقل از بعدازظهر دیروز طلا با وجود ریزش سنگین رمز ارزها، افزایش معناداری را از خود نشان نداد. افزون بر این، بازار سکه بارها نشان داده است که به نوسانات دلار اهمیت بیشتری می دهد و اونس طلا نقش چاشنی نوسان را بازی می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا چه میشودگران یایاارزان