کد مطلب: ۵۳۰۶۵۷

قیمت انسولین در بازار سیاه به ۵۰۰ هزار تومان رسید/ داروی هندی خریدار ندارد

قیمت انسولین در بازار سیاه به ۵۰۰ هزار تومان رسید/ داروی هندی خریدار ندارد

هر بسته انسولین خارجی novorapid که این روزها کمیاب است، بدون دفترچه بیمه برای بیمار حدود ۱۵۰ هزار تومان است، اما در بازار سیاه ۵۰۰ هزار تومان و به وفور یافت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندین ماه است که بیماران دیابتی با کمبود انسولین مواجه هستند، تا جایی که این دارو سهمیه بندی شده و صرفا در داروخانه‌های منتخب عرضه می شود.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اواخر سال گذشته در گفت‌وگویی دلیل عمده‌ی این کمبود را مشکل تحریم‌‌ها اعلام کرده و گفته بود: «به اندازه‌ی یک ماه مصرف کشور انسولین داریم، البته باید به اندازه‌ی ۳ ماه ذخیره داشته باشیم.» اما با چرخی ساده در بین دلالان خیابان ناصر خسرو متوجه می‌شویم هر نوع انسولین اعم از ایرانی یا خارجی را در این خیابان می‌توان با قیمت چند برابری پیدا کرد، همچون انسولین خارجی novorapid که در داروخانه‌ یک بسته‌ی پنچ تایی آن بدون بیمه حدود ۱۵۰ هزار تومان است، اما در بازار سیاه این مبلغ به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

یک فروشنده دارو در ناصرخسرو در این مورد می‌گوید: ما خودمان ۴۷۰ هزار تومان می‌خریم و ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان روی آن می‌کشیم و می‌فروشیم. انسولین هندی هم داریم، ولی خیلی فروش ندارد چون کسی خیلی به آن اعتماد ندارد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تدبیر دولت است
    دولت تدبیر و امید با تدبیر مشکل کسری بودجه را حل می کند
    از فرصت ها استفاده می کند با فروش واکسن کرونا به قیمت آزاد در بازار
    از جمله انسولین و دارو های کمیاب دیگر درامد زیادی کسب میکند
    چون وارد کننده این دارو ها همه شون از عوامل دولتی هستند