کد مطلب: ۸۱۵۵۱۵

گران‌فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد

گران‌فروشی بلیت هواپیما ادامه دارد

پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در راستای کنترل قیمت ها از روز ۳۱ اردیبهشت، مهلتی دو هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری تهران به ۶ مقصد پرتردد و بالعکس داده شد. اما حالا با گذشت چند روز می‌بینیم که هیچکدام از این موارد رعایت نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 31 اردیبهشت ماه امسال حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، پرواز چارتری از مبدأ تهران به 6 شهر را ممنوع اعلام کرد.

در این نامه اعلام شده بود که «پیرو ابلاغیه مورخ 1401/4/7 در خصوص ممنوعیت انجام پروازهای چارتری از مبدأ تهران به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز، مجدداً متذکر می‌شود هرگونه فروش بلیط در مسیرهای یاد شده در قالب پروازهای چارتری ممنوع است. لذا به منظور رعایت حقوق مسافرین از تاریخ این مکاتبه (1402/2/31) به مدت دو هفته فرصت داده می‌شود نسبت به ابطال تمام قراردادهای موضوع یاد شده و اطلاع‌رسانی به مسافران اقدام شود. بدیهی است در صورت مشاهده ارائه هرگونه بلیط چارتری در مسیرهای یاد شده، مجوز پروازی آن شرکت در مسیر مذکور به حالت تعلیق در خواهد آمد.»

طبق اولتیماتومی که سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها داده چهاردهمین روز خرداد نباید بلیت مسیرهای 6 گانه به‌صورت چارتری فروخته شود. اما وضعیت سایت های عرضه بلیط اکنون چگونه است؟

بلیت چارتری تهران-مشهد روز 14 خردادماه با قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان (هواپیمایی تابان) به فروش می‌‌رسد. قیمت بلیت چارتری مذکور برای هواپیمایی آتا نیز یک میلیون و 550 هزر تومان است.

این در حالی است که قیمت مصوب بلیت پرواز مسیر تهران-مشهد با احتساب مالیات و عوارض متعلقه که سازمان هواپیمایی کشوری آن‌را منتشر کرده یک میلیون و 314 هزار و 800 تومان است.

در نمونه‌ای دیگر قیمت مصوب بلیت پرواز تهران-شیراز یک میلیون و 326 هزار و 100 تومان است. اما همین بلیت با قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان به‌صورت سیستمی فروخته می‌شود.

بلیت پرواز تهران-اصفهان، تهران- اهواز و تهران-بندرعباس نیز به ترتیب با قیمت 973 هزار و 500 تومان، یک میلیون و 550 هزار تومان و 2 میلیون و 107 هزار و 800 تومان است.

قیمت مصوب اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی برای این سه مسیر پروازی به ترتیب 973 هزار و 800 تومان، یک میلیون و 207 هزار تومان و یک میلیون و 696 هزار و 700 تومان است.

همچنین نرخ مصوب پرواز تهران-تبریز یک میلیون و 139 هزار و 600 تومان است که قیمت این بلیت (قشم‌ایر) در سایت برای روز 14 خردادماه (یکشنبه هفته آینده) یک میلیون و 370 هزار و 800 تومان است.

برخی شرکت‌های هواپیمایی با همراهی سایت‌های عرضه کننده بلیت 2 تخلف عمده در بحث فروش بلیت پروازهای داخلی را با وجود مکاتبه سازمان هواپیمایی مرتکب شده‌اند. اول تداوم فروش بلیت چارتری و دوم فروش بلیت بالاتر از قیمت‌ها اعلامی متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور.

حال باید دید که علت بی توجهی سازمان هواپیمایی به این جریانات چیست؟ همچنین این موضوع می‌تواند باعث هرج و مرج در بازار حمل و نقل کشور شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دیروز پیامک لغو بلیط برگشت ماهان به شماره 1080 از مشهد به تهران به تاریخ 10 تیر 1402 به بنده رسیدکه تمام برنامه ریزی های بنده را خراب کردند.
    بلیط را خیل قبل از اردیبهشت خریداری کرده بودم به مبلغ 10,190,000 ریال.
    الان در سایت علی بابا دیدم اتا با قیمت 28,750,000ریال همون تاریخ بلیط چارتری به مشهد در اعلام کرده
    لطفا اطلاع رسانی کنید جلوی این گران فروشی گرفته شود.سپاس