کد مطلب: ۵۹۸۷۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاخیر در واردات قطعات تلویزیون/ انتظار ۳ ماهه برای تحویل تلویزیون ایرانی؟

تاخیر در واردات قطعات تلویزیون/ انتظار ۳ ماهه برای تحویل تلویزیون ایرانی؟

اخیرا در فضای مجازی خبر تاخیر در تحویل تلویزیون‌های ایرانی مطرح می‌شود. برخی می‌گویند تولیدکنندگان به دلیل تشدید تحریم‌ها قطعه ندارند. حالا آیا تاخیر در تحویل تلویزیون‌های ایرانی واقعیت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهر ماه امسال واردات لوازم خانگی از کره جنوبی رسما ممنوع شد. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که بدون واردات نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کنند. هنوز یک ماه از ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره نگذشته که بررسی‌ها نشان می‌دهد فروشگاه‌های آنلاین هم در انبارهای خود تلویزیون مورد نیاز مصرف‌کنندگان را ندارند.

گویا برخی برندهای تلویزیون تنها در فروشگاه‌های آنلاین ناموجود نشده است. بلکه واحدهای صنفی هم برخی برندها را با تاخیر به دست مردم می‌رسانند. برخی کاربران در فضای مجازی هم نوشته‌اند: برای خرید تلویزیون ایرانی سه ماه باید در نوبت باشیم.

برخی برندهای اسنوا در فروشگاه‌های آنلاین ناموجود شد

چرا برخی تلویزیون‌ها ناموجود شدند؟

چرا تلویزیون در فروشگاه‌های اینترنتی ناموجود شد؟ نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل تحریم‌ها تولید تلویزیون کمتر از ماه‌های قبل شده است. همچنین برخی قطعات از جمله برد تلویزیون عمدتا وارداتی است. گویا برخی قطعات هنوز به دست تولیدکنندگان تلویزیون نرسیده است.

محمد حسین اسلامیان توضیح داد: برد تلویزیون از کشورهایی همچون چین و سنگاپور وارد کشور می‌شود. گویا برخی قطعات در گمرک مانده و هنوز ترخیص نشده است. به نظر می‌رسد در ۱۵ روز آینده قطعات به دست تولیدکنندگان می‌رسد. متاسفانه وقفه در واردات مواد اولیه باعث کاهش عرضه تلویزیون به بازار شده است.

او ادامه داد: برخی مدعی هستند برای خرید یک تلویزیون برند ایرانی در واحد صنفی کارت کشیده‌اند و در صف انتظار هستند، این مساله واقعیت ندارد. فروشگاه چنانچه در انبار خود کالایی موجود داشته باشد، آن را می‌فروشد در غیر این صورت فروشی ندارد.

در تولید تلویزیون خودکفا نیستیم

اسلامیان بیان کرد: هنوز در تولید تلویزیون خودکفا نشده‌ایم و برخی قطعات این لوازم خانگی از کشورهای دیگر تامین می‌شود. به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده لوازم خانگی ایرانی، برخی در بازار به سراغ تلویزیون‌های قاچاق می‌روند و کالاهای غیر رسمی می‌خرند.

گویا وزارت صمت در شرایط تحریم‌ها برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده است. چندی پیش مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صمت گفته بود: « در سال گذشته عمده اهداف در این صنعت جهش تولید بود به‌طوری‌‌‌‌که در پایان سال‌۹۹ رشد ۷۰‌درصدی انواع لوازم خانگی را در کشور شاهد بودیم‌‌‌‌ اما امسال تمرکز روی حقوق مصرف‌کنندگان، قیمت‌ها، کیفیت و بهبود مستمر تولیدات است.»

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قرعه کشی بذارید برای تلویزیون، مرحله بعد از ممنوعیت واردات قرعه کشیه دیگه، خسته نباشید واقعا با این همه درایت !