کد مطلب: ۵۲۳۲۲۶

قیمت جهانی طلا رشد کرد

قیمت جهانی طلا رشد کرد

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب، تحت تاثیر بازگشت دلار از رکوردهای اخیر رشد کرد و دومین رشد متوالی هفتگی خود را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب، تحت تأثیر بازگشت دلار از رکوردهای اخیر رشد کرد و دومین رشد متوالی هفتگی خود را به ثبت رساند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۴۲.۱۴ دلار رسید. این شاخص رشد هفتگی خود را به ۰.۹ درصد رساند.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۴۱.۷۰ دلار رسید.

دلار در حالی از رکوردهای چند روز اخیر خود پایین آمد که سود اوراق قرضه آمریکا که به بالاترین سطح ۱۴ ماهه رسیده بود و باعث رشد قیمت دلار شده بود، مجدداً افت کرد.

پایین آمدن ارزش دلار تقاضای خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری را افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۱۶۰۰

    • ناشناس

      کف انس ۱۷۰۰ دلاره

  • عوام

    طلا توسط فدرال رزرف بشکل دستوری پایین نگهداشته شده تا بورسهاشون سقوط نکنن و اینکارو با چاپ پولو تزریقش به بورسها کردن که مسکنی بیش نیست و بزودی که اثر این پولهای تزریقی کم بشه فقط کافیه ۱۰ درصد ازین نقدینگیه حاصلش وارد طلا بشه که بیشتر ازینها میشه و اونزمان اتفاقی که در بازار رمز ارزها بواسطه آزادی رخ داد در طلاهم بروز میکنه چون نگهداشتن فنر طلا هم حدی داره و یکروز ناچار میشن رهاش کنن در ماههای پیش رو و طلا تا اونسی ۲۵۰۰دلار بالا میره و تاپایان ۲۰۲۱به ۳۰۰۰ دلار در اونس میرسه

    • ناشناس

      اخه تو کی هستی که نظر میدی

  • ناشناس

    ی سوال !!
    طلا برای سرمایه گذاری بخرم. ؟؟
    برای سود دهیه یک ماهه میخوام !!

  • ناشناس

    بزودی اونس طلا به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید . و قیمت دلار در ایران تا آخر فرودین به ۳۰ هزار تومان .