کد مطلب: ۳۷۳۶۱۷

یک کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت هیچ یک از خودروها ارزان نشده است / بازار خودرو دچار رکود عمیقی خواهد شد

قیمت هیچ یک از خودروها ارزان نشده است / بازار خودرو دچار رکود عمیقی خواهد شد

فربد زاوه می‌گوید: رصد بازارها نشان می‌دهد که قیمت هیچ یک از خودروها ارزان نشده است. چنانچه در برخی مدل‌ها قیمت‌ها ارزان شده باشد، قطعا این کاهش قیمت مقطعی بوده و تغییر قابل توجهی را نشان نمی‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت نسبت به افزایش قیمت مجدد خودروها انتقاد کرد و گفت: «قیمت اکثر خودروها مورد تایید نیست.» او در بخش دیگر سخنانش به نقش سایت‌های فروش خودرو در گرانی اخیر اشاره کرد و وعده داد که «سایت‌ها نقش پررنگی در نوسان بازار خودرو داشته‌اند و حالا با افزایش تیراژ، قیمت خودروها بهتر خواهد شد.»

حال طی یک هفته گذشته مقرر شد با هدف کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو قیمت‌ها از سایت‌های آگهی دهنده حذف و اطلاع از آن منوط به تماس تلفنی شود. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا با حذف درج قیمت در سایت‌ها ارزانی قیمت خودرو ماندگار است؟

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ارزانی قیمت خودرو ماندگار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با حذف قیمت‌ها در سایت‌ها آگهی‌دهنده قیمت خودروها واکنشی نشان نداده و کاهش پیدا نکرده است. دولتمردان در گذشته به دنبال کاهش قیمت دلار سیاست‌هایی کنترلی را اجرا کردند که در نهایت قیمت دلار به طور مقطعی به 11 هزار تومان رسید اما این کاهش قیمت مقطعی بود.

فربد زاوه افزود: متاسفانه عدم توجه به علت حادثه منجربه اخذ تصمیمات غیرموثر در بخش اقتصاد می‌شود. رصد بازارها نشان می‌دهد که قیمت هیچ یک از خودروها ارزان نشده است. چنانچه در برخی مدل‌ها قیمت‌ها ارزان شده باشد، قطعا این کاهش قیمت مقطعی بوده و رقم قابل توجهی نیست.

او در ادامه اظهار کرد: البته چنانچه کاهش قیمت خودروها با سیاست کنترلی دولت به طور واقعی در بازار مشهود باشد باید این نوید را داد که این تورم در دیگر بازارها و کالاهای حیاتی‌تر از خودرو نمایان خواهد شد.

زاوه گفت: باید عنوان کرد که نه افزایش یکباره قیمت خودروها واقعی است و نه کاهش قیمت آن. به عنوان مثال مردم برای خرید یکی از خودروهای داخلی به قیمت 300 میلیون تومان صف نکشیدند. حتی یک معامله خرید هم برای این چنین رقمی انجام نگرفت. حتی با ارزان شدن این خودرو به قیمت 280 میلیون تومان هم مشتری برای خرید آن یافت نشد.

این کارشناس به آینده بازار خودرو اشاره و اظهار کرد: معتقدیم که نقدینگی از بازار خودرو تا پایان تیر ماه خارج خواهد شد و این صنعت دچار یک رکود عمیق می‌شود. مردم سرمایه‌هایشان را دیگر به سمت صنعت خودرو سوق نخواهند داد؛ چرا که این صنعت در آینده به سرمایه‌های مردم خسارت وارد خواهد کرد.

او گفت: دولت به جای حذف قیمت در سایت‌ها باید بداند که تورم را مردم در سایت «باما» و امثال آن ایجاد نمی‌کنند بلکه تورم از سیاست‌های پولی و بانکی ایجاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم‌ازبس‌‌که‌دروغ‌شندن‌گفتن‌که‌نخر‌۵برابرشد‌