کد مطلب: ۲۵۱۷۲۶

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خودرو ارزان نمی‌شود / مردم به خودرو نگاه سرمایه‌گذاری نداشته باشند

قیمت خودرو ارزان نمی‌شود / مردم به خودرو نگاه سرمایه‌گذاری نداشته باشند

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: چنانچه واردات قطعات خودرو اقدامی مقطعی باشد، هیچ تاثیری در بازار خودرو نخواهد گذاشت و قیمت خودرو ارزان نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو خبر داد. گمرک چابهار هم اخیرا اعلام کرده است که هزار کانتینر قطعات خودرو طی سه هفته آینده ترخیص خواهند شد. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا با ورود موج جدید قطعات وارداتی خودروسازها باز هم قیمت خودروها از جمله دنا، سمند، تیبا، انواع پژو و رنو گران می‌شود؟

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو با واردات قطعات ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه بحث واردات قطعات خودرو پیوسته باقی بماند و تولید رویه منظمی داشته باشد، قطعا قیمت خودرو ارزان می‌شود. این مستلزم این است که خودروسازان به تعهدات خود مبنی بر تحویل به‌موقع خودرو عمل کنند.

فربد زاوه افزود: چنانچه واردات قطعه خودرو اقدامی مقطعی باشد هیچ تاثیری در بازار خودرو نخواهد گذاشت و قیمت خودرو ارزان نخواهد شد. باید اشاره کرد که در این بازه زمانی بازار واکنش خاصی نسبت به واردات قطعات خودرو نداشته است.

او در ادامه اظهار کرد: فعالان بازار هنوز باور ندارند که روند تولید سمند پایدار باقی بماند، معتقدیم که جریان تولید خودروهای ایرانی مقطعی است. چنانچه روند تولید و توزیع تا شش ماه مداوم ادامه یابد قیمت خودروهایی همچون دنا، سمند، تیبا، انواع پژو و رنو در بازار تعدیل خواهد شد؛ چرا که امروز قیمت‌ها با قدرت خرید مردم هیچ سنخیتی ندارد.

زاوه در پیش‌بینی نسبت به وضعیت بازار خودرو گفت: ما نسبت به اینکه خودروسازان بتوانند فرایند تولید پایدار داشته باشند، خوشبین نیستیم. ممکن است در بهترین حالت خودروسازان بتوانند در سطوح فعلی قیمت‌ها را تثبیت نگه دارند؛ این در حالی است که حجم معاملات و تولید به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد و بازار دچار سنگین‌ترین رکود خواهد شد.

این کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که توصیه‌ شما در زمینه خرید خودرو به مردم چیست؟ اظهار کرد: مهم‌ترین توصیه ما به مردم این است که نگاه سرمایه‌گذاری در این بازار پاسخگو نیست و چنانچه مردم قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت را دارند بهتر است که در بازارهای دیگر ورود کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماکه همش پیاده ایم گرانی وارزانی ملاک نیست