کد مطلب: ۴۳۰۵۷۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار خودرو:

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن / قیمت خودرو بعد از انتخابات چه می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن / قیمت خودرو بعد از انتخابات چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به از دست رفتن فرصت FATF و همچنین افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال 98 احتمالا گران خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقایسه آماری از قیمت خودروها در سطح بازار و کارخانه نشان می‌دهد اکثر خودروهای مورد بررسی در این گزارش کاهش قیمت را در طول یک هفته تجربه کرده‌اند و بیشترین کاهش قیمت را دو خودروی دنا (تیپ ۱) و دنا پلاس (تیپ ۱) داشته‌اند. کاهش قیمت‌ها در طول دو جمعه از ۵۰۰ هزار تومان آغاز شده و به شش میلیون تومان می‌رسد.

همچنین کاهش قیمت پنج میلیون تومانی سمند ef7 و سمند ef7 دوگانه‌سوز و کاهش چهار میلیون تومانی پژو پارس و پژو پارس دوگانه‌سوز از مهمترین تغییرات بازار خودرو به فاصله دو جمعه بوده است.

با وجود این، خودروی سمند سورن با پنج میلیون تومان و پژو ۴۰۵ SLX با یک میلیون تومان نوسان در ردیف افزایش قیمتی‌های این هفته قرار گرفتند.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان هفته گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به از دست رفتن فرصت FATF و همچنین افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال 98 احتمالا قیمت خودرو گران خواهد شد؛ چرا که هیچ شاخص مثبتی در کاهش قیمت خودرو دیده نمی‌شود.

بهرام شهریاری افزود: اتفاق یا خبر مثبت سیاسی یا اقتصادی در روزهای آینده دیده نمی‌شود، بنابراین به کاهش یا حتی ثبات قیمت خودرو نمی‌توان امیدوار شد. از سوی دیگر اخیرا نیز شاهد ترک دو برند کره‌ای در بازار لوازم خانگی هستیم و همین پالس منفی باعث می‌شود که بحران تازه‌ای را در بازار خودرو شاهد باشیم. قطعا زمانی که کره‌ای‌ها یا ژاپنی‌ها از بازار لوازم خانگی ایران خداحافظی می‌کنند و کالایی را به ایران صادر نمی کنند در ادامه مسیر در حوزه خودرویی نیز چنین رفتارهایی را خواهند داشت.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با برداشته شدن ممنوعیت‌های واردات خودرو، قیمت خودرو ارزان خواهد شد؟ اظهار کرد: بنابراین ممنوعیت‌های خودرویی بحث جدی نیست. قیمت مواد اولیه از جمله فولاد روزانه در حال گران شدن است. با توجه به افزایش قیمت سرسام‌آور مواد اولیه و کمبود برخی قطعات قیمت خودرو نه تنها ثابت باقی نمی‌ماند بلکه گران‌تر هم خواهد شد.

شهریاری با اشاره به قیمت پراید تصریح کرد: زمانی قیمت پراید پنج تا شش میلیون تومان بود اما حالا قیمت این خودرو به 60 میلیون تومان رسیده است. معتقدیم که قیمت خودرو بعد از انتخابات احتمالا گران‌تر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چیزی نمانده بنوسیم

  • ناشناس

    وقتی قبل انتخابات وضعیت گرونی ها شده این ، دیگه تکلیف بعد انتخابات روشنه….

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای این مملکت که درارزپنجماهقیمت ماشین دوبرابرمیشه باسه تابچه نمیتونیم یک لگن بگیریم خدالعنشون کنه هرکی توگرونی دست داره

  • حسن

    من یه فرغون دارم ۵سال پیش خریدمش ۴۵ هزار تمان الان دیروز فروختمش ۵۰۰۰۰۰هزار توما خخخخخخخخخ

  • وکیل دادگستری

    امثال اقای شهریاری زیادند یکیش دولت که هرگز دوست نداره قیمتها پایین بیاد چون از بس نگران فروش محصولات انبار خود هستند دعای ملت پشت سرشون باد

  • وکیل دادگستری

    خیلی جدی است چون سود فروش ماشین داخلی دیگه دولت ودلالها رو ارضا نمیکنه

  • ناشناس

    مردم عزیزه ایران اگه تحمل کنن نخرن یک دو ماهی در انبار انباشته بشه خودشون التماس می کنن روزانه ثبت نام می کنن روزانه هم ماشین تحویل میدن ما خودمون بچه بازی درمیاریم یک چیزی می خواد گران بشه می پریم زود اونو میخریم اون سرمایه داران کلان دست مردم ایران روخوندن قبلاز اینکه تحریم بشیم ما خودمنو تحریم می کنیم زیر ساختمون درست نیست خراب شده

  • ناشناس

    یامهدی ادرکنی

  • م ش

    مردم مسل بچه ها دوس دارن الکی پول خرج کنن و یه عده هم دلال حال میکنن
    بابا دولت این همه ناوگان عمومی گذاشته چرا استفاده نکنیم دوست داریم درو همسایه بگن که فلانی مسلن آهن پاره خریده
    سایر ملتها دوستدارن قطاری یا چیزی عمومی مسافرتی ساخته شه
    تازه پول روغن و لاستیکو بیمه هم نمیدن

  • ناشناس

    واقعا بایددولت خجالت بکشه مگرمیشه نتونن قیمت ماشین کنترل کنندبه خودروساز فشاربیارماشین بده بازارببین ماشین میاد پایین یانه خود دولت نمیخوادوامثال کارشناسهای مثل آقای شهریاری